خبر مهم:

کد مطلب: ۳۵۱۳۶۹

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۹۷

روزی که بورس به دست «شیمیایی‌ها» افتاد

روزی که بورس به دست «شیمیایی‌ها» افتاد

بازار سهام پس از استراحت سه‌روزه کم‌رمق ظاهر شد و معاملات بدون هیجانی را شکل داد و در نهایت با افت 67 واحدی به کار خود پایان داد. بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای رمپنا، پارس و خودرو و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای ومعادن، فولاد و شتران بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

بازار سهام پس از استراحت سه‌روزه، کم‌رمق و معاملات بدون هیجان ظاهر شد.

شاخص کل بورس که در نیم ساعت ابتدایی از آغاز بازار با رشد 240 واحدی همراه شده بود، در نهایت با افت 67 واحدی به کار خود پایان داد و در سطح 158 هزار و 467 واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در طول جریان معاملات امروز، 21 بهمن ماه سال ۱۳۹۷، بیش از 110 هزار معامله به ارزش 408 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام در همان سطح ۶۰۴ هزار میلیارد تومان باقی ماند.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های شیمیایی و بانکی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش 45 میلیارد تومان در صدر قرار گرفت.

بورس تهران در ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس ذغال‌سنگ، محصولات کاغذی و محصولات چوبی و زیان‌ده‌ترین آن‌ها گروه‌ وسایل ارتباطی بودند.

بورس تهران در ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای رمپنا، پارس و خودرو و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای ومعادن، فولاد و شتران بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 3.2 میلیارد تومان متعلق به نماد شکربن و بیشترین عرضه نیز با 3.1 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

بورس تهران در ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت یک واحدی در سطح 1933 واحد قرار گرفت که نماد میدکو و مارون بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای ذوب و دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

در گروه محصولات شیمیایی، با پیشروی شکربن، باز هم معاملات در دامنه متعادل و مثبت در جریان بوده و سهام‌داران از عمده نمادهای این گروه استقبال به عمل آوردند.

معاملات کم‌حجم و متعادلی در گروه بانکی صورت گرفت. وپست، دی و وبصادر نمادهایی بودند که قیمت سهام آن‌ها در محدوده منفی معامله شد.

بازار شاهد وضعیت متعادل و تقریبا مثبتی در گروه خودرویی بود. سهام دو نماد خودروسازی بزرگ کشور، خودرو و خساپا با افزایش قیمت همراه بود.

در گروه زارعت، اقبال و شکل‌گیری صف خرید بر روی برخی نمادهای این گروه صورت گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.