کد مطلب: ۳۲۸۴۰۶

بورس جان دوباره گرفت

بورس جان دوباره گرفت

شاخص کل بورس در یک ساعت اول جریان معاملاتی امروز بازار سرمایه با رشد هزار و 257 واحدی وارد کانال 167 هزار واحد شده است؛ علت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از حراج نمادها در روز گذشته، هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز سه‌شنبه (۶ آذرماه ۹۷) نگذشته که بورس تهران شاهد رشد 1257 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 167663 واحدی شد.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای خمحرکه، سبجنو، غدام، کسرام، سنیر، دانا، دفارا صف خرید تشکیل شده است و در فرابورس نمادهای مادیرا و زاگرس در صف خرید هستند و صف خرید زاگرس اولین واکنش به گزارش خوب عملکرد آبان‌ماه این شرکت پتروشیمی است.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «پارس، فولاد، فارس، شپنا، فملی» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «کنور، شپدیس، وبملت، فایرا، وبصادر» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «کچاد، وتجارت، وبملت، خساپا، شپنا» بوده است و نمادهای « کمند، شاراک، سخزر، امینیکم، بترانس» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، تحت عنوان پیش‌بینی هفتگی بورس بیانگر آن بود که بازار در هفته جاری همچنان متعادل خواهد بود و تک‌سهم‌ها پیشتاز بازار این هفته هستند، اما بازار سرمایه در روز شنبه (۳ آذرماه ۹۷) با شدت بالایی روند نزولی به خود گرفت و شاخص کل بورس با کاهش ۴۴۶۰ واحدی به قله ۱۷۱ هزار واحد رسید. ریزش شاخص کل بورس همچنان در روز دوشنبه (۵ آذرماه ۹۷) ادامه پیدا کرد به طوری که شاخص با کاهش بیش از چهار هزار واحدی به کانال 166 هزار واحد رسید که به گفته معامله‌گران بازار سرمایه، کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت باعث شد که معاملات نمادهای پالایشی و پتروشیمی منفی شود و این موضوع به گروه فلزات اساسی و معدنی هم نفوذ کند. به عبارتی صف فروش پتروشیمی و پالایشی‌ها گریبان گروه‌های فلزی از جمله فولاد را هم گرفت، اما شاخص کل بورس در جریان معاملاتی امروز بازار سرمایه به دلیل انتشار گزارش‌های خوب عملکرد آبان‌ماه شرکت‌ها روند صعودی در پیش گرفت؛ به طوری که هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت امروز بازار سرمایه نگذشته که بورس تهران شاهد رشد بیش از هزار و 257 واحدی شاخص و ورود به کانال 167 هزار واحدی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.