خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۰۹۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش بورس‌های جهان به کشف واکسن کرونا

واکنش بورس‌های جهان به کشف واکسن کرونا

به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مثبت بودن نتایج اولیه آزمایش نوعی واکسن جدید برای کرونا، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک افزایش یافت و بورس‌های جهان رشد کردند.

شب گذشته، انتشار گزارش‌هایی مبنی بر مثبت بودن نتایج اولیه آزمایش یک نوع واکسن جدید برای کرونا ، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدرنا، شرکت زیست‌فناوری آمریکایی در حال کار کردن بر روی این واکسن است و روز گذشته در گزارشی اعلام کرد، در مرحله اولیه آزمایش انسانی، این واکسن در تمامی ۴۵ داوطلب، آنتی‌بادی کووید-۱۹ را تولید کرده است.

به‌دنبال انتشار این خبر، ارزش دلار آمریکا به‌عنوان یک دارایی امن در برابر بیشتر ارزهای کالایی کاهش و تقاضا برای دارایی‌های پرریسک افزایش یافت.

از سوی دیگر، قیمت جهانی طلا که روز دوشنبه به بالاترین سطح هشت سال گذشته رسید بود، به روند کاهشی بازگشت. با این حال، نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین مانع از افتِ بیشتر قیمت فلز زرد شد.

به گزارش فایننشال‌تایمز ، پس از انتشار خبر کشف واکسن، در معاملات روز دوشنبه، شاخص S&P 500 با رشد ۳٫۲ درصدی در سطح دو هزار و ۹۵۳ واحد قرار گرفت.

اقدامات حمایتی دولت‌ها از بازار سرمایه و بسته‌های محرک مالی در هفته‌های اخیر، بهبود بازارهای مالی را به‌دنبال داشته است؛ تا جایی که شاخص S&P 500 از اواسط ماه مارس که در کمترین سطح خود قرار داشت، بیش از یک‌سوم رشد کرده است.

شاخص داوجونز هم رشد ۳٫۸۵ درصدی را تجربه کرد و به ۲۴ هزار و ۵۹۷ واحد رسید. این در حالی است که شاخص صنعتی داوجونز از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود۱۳٫۸۰ درصد کاهش یافته است.

پس از صعودی شدن وال‌استریت، بازارهای سهام در آسیا و اقیانوسیه نیز امروز روند روبه‌رشدی را تجربه کردند. بورس هنگ‌کنگ روز سه‌شنبه ۲٫۱ درصد رشد کرد و شاخص CSI 300 چین ۰٫۶ درصد افزایش یافت.

همچنین دو شاخص تاپیکس ژاپن و S&P / ASX 200 استرالیا به‌ترتیب ۱٫۷ و ۱٫۸ درصد رشد کردند.

البته یک ماه پیش هم بازارهای سهام به کشف داروهای کرونا از سوی شرکت گیلیاد واکنش‌های مقطعی نشان داده بودند. این واکنش‌ها اما تداوم نیافت و پس از چند هفته خوش‌بینی‌ها کاهش یافت.

باید منتظر ماند و دید که آیا کشف واکسن جدید مدرنا هم به همان سرنوشت دچار می‌شود یا بازگشایی سریع‌ترِ کسب‌وکارها را به‌دنبال خواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، با انتشار این خبر، سهام شرکت مدرنا روز گذشته بیش از ۳۹ درصد رشد کرده است.

از دیگر اخبار تاثیرگذار بر بازار سهام می‌توان به بهبود قیمت نفت در سه هفته گذشته اشاره کرد.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به برداشته شدن محدودیت‌ها از یک‌سو و انتشار اخباری مبنی بر پایبندی کامل اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید از سوی دیگر، موجب شد قیمت نفت امروز برای چهارمین روز متوالی افزایش یابد.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ردیابی نفتکش‌ها، خبر از پایبندی کامل امضاکنندگان توافق به تعهداتشان داده‌اند.

در حال حاضر، هر بشکه نفت خام برنت با قیمت بیش از ۳۵ دلار معامله می‌شود.

از سوی دیگر، آلمان و فرانسه از طرح ۵۰۰ میلیارد یورویی برای رونق اقتصاد اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش تحریم بر داشته بشه تا از زندگی لذت ببریم اینقدر جوش نزنیم برای نبود ها

  • ناشناس

    اقتصاد کشور ارزطلا را به چه روزی انداختن

  • دوکی

    فرمول واکسن کرونا رو از ما دزدیدند کوفتشون بشه

  • ناشناس

    تحریم باید برداشته بشه ما مغز و روحمون داره داغون میشه
    هر روز یه قیمت هرکس یه قیمت اقتصاد اینجوری چه فایده

  • ناشناس

    سلام