کد مطلب: ۵۳۶۲۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های بورس امروز ۱۳ اردیبهشت / بازار در ترس و ناامیدی کامل

حاشیه‌های بورس امروز ۱۳ اردیبهشت / بازار در ترس و ناامیدی کامل

معاملات امروز بازار سرمایه ناامید کننده بود و افت ۱۳ هزار واحدی شاخص کل روند منفی بازار را به همراه داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بازار امروز هم روندی نزولی را طی کرد و با ۱۳ هزار و ۵۹۰ واحد (۱٫۱۵ درصد) ریزش در محدوده یک میلیون و ۱۶۷ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با هزار و ۴۶۷ واحد منفی در ارتفاع ۴۲۳ هزار و ۱۸ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز به یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید. تعداد معاملات هم ۲۱۶ هزار و ۷۰۴ بار و حجم معاملات ۲ میلیارد و ۳۵۸ میلیون برگه سهم بود.

برترین گروه‌های صنعت امروز گروه‌های بانکی‌، فلزات اساسی،شیمیایی و چند رشته‌ای صنعتی بودند. بیشترین تقاضا در بازار امروز را هم سهم‌های «وبصادر»، «سپاس» و «پارند» به ثبت رساندند. همچنین بیشترین افزایش قیمت را امروز «وپخش»،«ساراب» و «وساخت» به ثبت رساندند در نهایت هم پرتراکنش‌‎ترین نمادها امروز «وبملت»،«ثامید» و «شستا» بودند.

کارشناسان بازار سرمایه در خصوص بازار امروز معتقدند، در روزهای آینده و تا مشخص نشدن وضعیت مذاکرات و به تعادل نرسیدن قیمت دلار تغییری در روند بازار صورت نمی‌گیرد. اما گروه‌های بانکی و فلزات اساسی می‌توانند پیش‌رو باشند.

1 7
در جریان معاملات امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ بیشترین تاثیر منفی را در شاخص «فارس»، «فولاد»، «فملی» و «شستا» داشتند و بیشترین تاثیر مثبت را «وپاسار» و «وبملت» در شاخص گذاشتند.

2 5

صندوق‌های دولتی هم امرز روند مطلوبی نداشتند. صندوق واسطه‌گری مالی یکم با نماد معاملاتی «دارایکم» امروز در قیمت ۱۳ هزار و ۴۹۸ ریال بسته شد که نسبت به روز قبل کاهش ۰٫۶۸ درصدی داشت. عمده خریداران دارایکم سهامداران حقیقی بودند که ۹۸٫۹ درصد از خریدها را انجام دادند.

صندوق پالایش یکم هم امروز منفی و نزولی به کار خود پایان داد این صندوق با افتی نزدیک به ۲ درصد در قیمت ۶ هزار و ۸۸۱ ریال بسته شد. این در حالی است که قیمت پایانی این صندوق همچنان ۱۲ درصد بالاتر از NAV خود است.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بی نام و نشان

    به جای بازار بنویسید: ملتی ، سالها در ترس و نا امیدی کامل…… تیتر بزنید: تاوان اشتباه یک ملت…

  • روحانی

    بورس رو به زور دستوری بودن منفی نگه داشتن رحم نکنید مردم

  • مهدی

    بی انصاف نباشید ، سر در سازمان بورس نوشته شده است که ، ما سرمایه های شما را در بورس بالا میکشیم ، و ما جماعتی خواب زده بودیم که الان معنایش را بخوبی فهمیدیم . سزاوارش بودیم که همیشه فریب این مسولین از خدا بی خبر میخوریم .

  • ناشناس

    فقط نفروشید که خبرهای خوبی در راه است
    حقوقی ها خوب میدونن که به زودی رشد بازار شروع میشه الان عمدی بازار رو منفی کردن تا سهام ملت رو در قسمت پایین بز خری کنن و بعد در قیمت های بالا بفروشن
    فقط نفروشید.

  • ناشناس

    فقط درست نشه دارندارپسرم رفت من خودم اتیش میزنم شبا تا ساعت ۳ شب کولر میشست تا کمی پول جمع کنه به زخمیدبزنه

  • تبسم

    سرمایه مان رفت

  • ناشناس

    ما که دیگه امیدی نداریم کل سرمایه ما از بین رفت بخدا مردم گناه دارن

  • سجاد

    طرف پیام داده بود به یکی میگفت « من یه ماه پیش ۲۰ ملیون یه سهم رو خریدم منفی شده ، یه سهم معرفی کنید که تو یه ماه بتونه به من ۵۰ درصد سود بده» ، اوضاع ۷۰ درصد مردم همینه ، همه حرص میزنن میخان تو یه ماه سرمایه شون چند برابر بشه و هیچی هم از بورس نمیدونن ، حالا همه بگید دولت مقصره

  • ناشناس

    این بورس نیست باتلاقه

  • Majid

    این که بورس نیست بلکه دزدخانه دولت تدبیر و امید ، وقتی آقای روحانی میگفت چنان رونق اقتصادی ایجاد می کنم یکی از رونق های ایشان همین بورس بود که پول مردم به یغما بردن و در بورس تخته کردن .