کد مطلب: ۳۲۷۷۹۶

بیت‌کوین به کمتر از ۴ هزار دلار سقوط کرد

بیت‌کوین به کمتر از ۴ هزار دلار سقوط کرد

روند نزولی بیت‌کوین همچنان ادامه دارد و در ۴۸ ساعت اخیر به تقریبا ۳ هزار و ۷۵۰ دلار در هر واحد کاهش پیدا کرد.

قیمت هر واحد بیت‌کوین در ۴۸ ساعت اخیر به کمتر از ۴ هزار دلار رسید که برای اولین بار از سال گذشته میلادی به بعد است چنین قیمت کاهشی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در همین حال قیمت هر واحد بیت‌کوین به تقریبا ۳ هزار و ۷۵۰ دلار رسید که حاکی از روند نزولی ۱۴ درصدی آن در ابتدای هفته جاری و در مقایسه با هفته گذشته، ۲۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

هر بیت کوین در روز دوشنبه هفته گذشته به کمتر از ۵ هزار دلار رسید و رفته رفته آهنگ سیر نزولی خود را کوک کرد. همچنین کاهش قیمت فقط محدود به بیت کوین نمی‌شود و تقریبا تمام توکن‌های ارزهای رمزنگار پیشرو هم با کاهش قیمت قابل توجهی روبرو شدند.

آخرین باری که بیت کوین به کمتر از ۴ هزار دلار در هر واحد رسیده بود به ماه اوت سال ۲۰۱۷ میلادی بر می‌گردد؛ این درحالی است که قیمت هر بیت‌کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی با رسیدن به تقریبا ۲۰ هزار دلار در هر واحد یک رکورد بی‌سابقه از خود ثبت کرد؛ اما از آن زمان به بعد بیت کوین با روند نزولی روبرو شده است.

نظریه های مختلفی در مورد کاهش قیمت بیت‌کوین وجود دارد که رایج ترین آن به نبرد میان توسعه دهندگان بیت‌کوین کَش به منظور افزایش محدوده اندازه بلوک آن بر می‌گردد و از اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی به دامپینگ تعداد زیادی از بیت‌کوین‌ها در بازار کردند. نظریه دیگر هم به بی میل شدن سرمایه‌گذاران احتمالی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین به دلیل سفت و سخت شدن مقررات ارز رمزنگار توسط رگولاتور مالی آمریکا بر می‌گردد.

منبع:راشاتودی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.