کد مطلب: ۱۵۴۴۱۴

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شوند

200 هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شوند

بیش از 200 هزار نفر کارگر ساختمانی تا انتهای سال 96 تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره وضعیت بیمه کارگران ساختمانی گفت: خوشبختانه در سال ۹۶ تصمیم گرفتیم ۲۰۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی را که در سه دسته طبقه‌بندی شده‌اند را بیمه کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایلنا، وی افزود:‌ کاری که در طی ۴ سال گذشته انجام دادیم منجر به بیمه شدن نزدیک به یک میلیون نفر یعنی سالانه به طور متوسط ۱۰۰ هزار نفر شد. مطالعات نشان می‌دهد تعداد کارگران ساختمانی حدود یک تا یک میلیون و صد هزار میلیون نفر باشد که با بیمه شدن ۲۰۰ هزار نفر از این افراد طی امسال دیگر هیچ کارگر ساختمانی بدون بیمه نخواهیم داشت.

ربیعی تصریح کرد:‌ ممکن است هنوز عده‌ای برای بیمه شدن به سازمان فنی و حرفه‌ای مراجعه نکرده باشند که این موضوع می‌تواند خبر خوشی برای آنها باشد. به رغم اینکه با توجه به مصوباتی که برای تامین اعتبار این کار پیش‌بینی شده ما بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان نتوانسته‌ایم جذب کنیم، در حالی که مصارف بیمه کارگران ساختمانی بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

افزایش 10 درصدی مستمری روستاییان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از افزایش ۱۰ درصدی دریافتی مستمری‌بگیران بیمه روستایی و عشایری خبر داد.

وزیر کار ادامه داد: در حال ابلاغ این موضوع هستیم که دریافتی مستمری بگیران بیمه عشایر و روستایی ۱۰ درصد افزایش پیدا کند و تلاش‌مان این بوده که براساس نرخ تورم اعتبار صندوق بیمه روستاییان و عشایر افزایش پیدا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.