کد مطلب: ۲۳۱۳۶۲

چشم‌انداز هفتگی بورس

پیش‌بینی بورس در هفته جاری؛ بیم کارشناسان از افت شاخص

پیش‌بینی بورس در هفته جاری؛ بیم کارشناسان از افت شاخص

اعضای چشم‌انداز بورس «تجارت‌نیوز» هفته جاری را هفته‌ای همراه با افت برای شاخص کل بورس پیش‌بینی کرده‌اند.

مهکامه علیقلی: بازار سرمایه از مهم‌ترین ارکان یک اقتصاد است و افراد بسیاری به طور مداوم در حال رصد این بازار هستند. بدیهی است دسترسی به نظر خبرگان در قالب تحلیل یا پیش‌بینی بورس، از مطلوبیت ویژه‌ای برای فعالان و کنشگران این بازار برخوردار است.

در همین راستا، تجارت‌نیوز خدمت تازه‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه ارائه می‌دهد. هر هفته دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس را در مورد وضعیت بازار سهام در هفته جاری جویا می‌شویم و در اولین ساعات شنبه هر هفته آن را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

26 farvardin 97

نظرسنجی این هفته « تجارت‌نیوز » از چهره‌های شناخته‌شده، فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه نشان از افت احتمالی شاخص بورس دارد. اما به اعتقاد آنها، تحت تاثیر برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و با شاخص‌سازی از افت بیشتر جلوگیری خواهد شد.

گروه‌ها و صنایع مستعد رشد در هفته جاری از نگاه بیشتر اعضای نظرسنجی بورس، گروه‌های پالایشی و خودرویی‌ هستند. اما برخی از کارشناسان به رشد گروه‌های معدنی، فلزی و تک‌سهم‌ها نیز اشاره کرده‌اند.

به گزارش « تجارت‌نیوز » تک‌نرخی کردن ارز، تنش‌های منطقه‌ای و ترس از خروج آمریکا از برجام بزرگ‌ترین تهدیدهای بازار سهام است و عامل مثبت پیش رو می‌تواند ارائه گزارش‌های 12ماهه شرکت‌ها در مجامع باشد.

این در حالی است که بازارهای جهانی تغییر خاصی نداشته و از نظر داخلی نیز شاخص‌های اقتصادی مناسبی نداریم و در حال حاضر محرک مثبتی برای بازار وجود ندارد.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، به طور کلی با توجه به تحولات اخیر در سیاست‌های پولی و ارزی کشور، به نظر می‌رسد بازار در شوک فعلی خنثی باشد و با کمتر شدن شکاف بین ارز مبادله‌ای و ارز آزاد، شرکت‌های صادرکننده از قبیل شرکت‌های پالایشی، فلزی و کانه‌های معدنی می‌توانند جزء لیدرهای بازار باشند.

تحلیلگران معتقدند در حالی که بازار کماکان برای جلوگیری از ریزش بیشتر مقاومت می‌کند اما به نظر می‌رسد این مقاومت بازار بشکند، چرا که همه اتفاق‌های بازار در حال حاضر به وضعیت دلار وابسته است و به طور قطع نمی‌توان درباره روند شاخص پیش‌بینی دقیقی داشت.

چشم‌انداز هفته آتی

ردیف کارشناسان سمت شاخص کل گروه/دسته‌های پیش‌رو
1 فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی خنثی کانه‌های فلزی
2 حمید میرمعینی کارشناس و فعال بازارسرمایه خنثی نداریم
3 هاشم باروتی کارشناس و فعال بازارسرمایه افت معدنی و فولادی
4 حسین خواجویی کارشناس و فعال بازارسرمایه افت خودرویی
5 حامد مددی تحلیلگر و مدرس بازارسرمایه افت پالایشی و پتروشیمی
6 ابوالقاسم آقادوست کارشناس و فعال بازارسرمایه صعودی پالایشی - فلزی - خودرویی
7 محمد مهدی رفیعی کارشناس و فعال بازارسرمایه صعودی پالایشی - خودرویی
8 مهدی طحانی مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری آوای آگاه متعادل پالایشی - خودرویی
9 کوروش شمس مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه افت پالایشی
10 مهدی میرزایی فعال و تحلیلگر بازارسرمایه افت تک‌سهم‌ها
11 ایمان رئیسی فعال و تحلیلگر بازارسرمایه افت پالایشی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.