کد مطلب: ۳۳۹۴۶۶

دو فعال اقتصادی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ دادند:

آیا تعطیلات میلادی بر روند تجارت ایران تاثیرگذار است؟

آیا تعطیلات میلادی بر روند تجارت ایران تاثیرگذار است؟

دو فعال اقتصادی می‌گویند: تعطیلات سال نوی میلادی به دلیل عدم طولانی بودن آن تاثیری در روابط تجاری ما با سایر کشورها ندارد و نمی‌تواند وقفه‌ای در این زمینه ایجاد کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، تبادلات تجاری ایران با سایر کشور در وضعیت خوشایندی قرار ندارد. تاثیرگذاری عواملی مختلفی همچون امور بانکی، نرخ ارز، تامین مالی صادرات، بیمه‌های صادراتی، مشوق‌های صادرکنندگان، مالیات بر ارزش افزوده، حمل‌ونقل، زیرساخت‌ها و قوانین حمایتی داخلی و بین‌المللی موجب شده تا همیشه یک پای صادرات و واردات کشور بلنگد و به دلیل عدم هم‌بستگی نهادهای مختلف یا مشکلات خارجی نتوانیم هیچگاه به پتانسیل‌های واقعی کشور در حوزه صادرات دست یابیم. با توجه به اینکه مدت زیادی به تعطیلات میلادی باقی نمانده، این پرسش مطرح می‌شود که آیا این نوع تعطیلات بر روند تجارت ایران تاثیرگذار است؟

در همین حال عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات درباره این پرسش که آیا تعطیلات میلادی بر روند تجارت ایران تاثیرگذار است؟ به تجارت‌نیوز گفت: تعطیلات سال نوی میلادی به دلیل عدم طولانی بودن آن تاثیری در کندی روابط تجاری ما با سایر کشورها ندارد و نمی‌تواند وقفه‌ای در این زمینه ایجاد کند.

سیدرضی حاجی‌آقامیری افزود: چالش ما در زمینه افزایش سطح مبادلات تجاری به موضوع‌های دیگری باز می‌گردد. عموما تاثیر تعطیلات داخلی در کشور بر روند کُند شدن سطح مبادلات تجاری تاثیرگذار بوده، این در حالی است که تعطیلات سال نوی میلادی تاثیری در کاهش سطح مبادلات تجاری ندارد.

تاثیر تعطیلات سال میلادی بر تجارت ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران می‌گوید: در این بازه زمانی تجارتی باقی نمانده که تعطیلات میلادی بخواهد نبض مبادلات تجاری ما را با وقفه مواجه کند.

تعطیلات میلادی وقفه‌ای در تجارت ایجاد نمی‌کند

در عین حال عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درباه تاثیر تعطیلات میلادی بر روند کاهش سطح مبادلات تجاری به تجارت‌نیوز گفت: در این بازه زمانی تجارتی باقی نمانده که تعطیلات میلادی بخواهد نبض مبادلات تجاری ما را با وقفه مواجه کند.

یلدا راهدار خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبادلات تجاری ایران با سایر کشورها در وضعیت خوبی قرار ندارد. بنابراین تعطیلات داخلی و بین‌المللی نمی‌تواند توفیقی برای وضعیت فعلی تجارت داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.