کد مطلب: ۶۹۰۳۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تاثیر نوع شخصیت بر درآمد افراد/کدام تیپ‌های شخصیتی درآمد بیشتری دارند؟

تاثیر نوع شخصیت بر درآمد افراد/کدام تیپ‌های شخصیتی درآمد بیشتری دارند؟

طی تحقیقی که بر میزان درآمد افراد بر اساس تیپ شخصیتی آن‌ها انجام شد، مشخص شد که برخی از تیپ‌های شخصیتی نسبت به دیگران درآمدهای بالاتری دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نوع شخصیت هر فرد، علاوه بر نشان دادن رفتارهای اجتماعی او، در رفتارهای مالی فرد هم تاثیرگذار است. آیا شما در بحث‌های دوستانه در مورد موضوعات مختلف شرکت می‌کنید یا با موافقت کردن و یا عوض کردن بحث از تنش و درگیری دوری می‌کنید؟ نحوه برخورد شما با این موقعیت‌ها ممکن است روی میزان درآمدی که به دست می‌آورید تاثیر بگذارد.

چگونه شخصیت شما بر میزان درآمدتان تاثیر می‌گذارد؟

به نقل از weforum ، تئوری به‌کاررفته در این تحقیق چهار بعد شخصیتی را دسته بندی می‌کند. این بعدهای شخصیتی ویژگی‌های متضاد یکدیگر دارند.

-برون‌گرایی و درون‌گرایی: برون‌گراها از تعامل با دیگران انرژی می‌گیرند. در حالی که درون‌گراها از گذراندن وقتشان در تنهایی انرژی می‌گیرند.

-تیپ شخصیتی حسی و منطقی: افراد حسی بیشتر از طریق حواس پنج‌گانه و اطلاعات واقعی به پاسخ سوال‌هایشان می‌رسند. در حالی که افراد منطقی از قوه تخیل و الگوها برای دستیابی به اطلاعات استفاده می‌کنند.

-متفکر و احساسی: تیپ متفکر بر اساس عقلشان تصمیمات منطقی می‌گیرند، اما افراد احساسی بر اساس نیازهای دیگران تصمیمات دلسوزانه اتخاذ می‌کنند.

-قضاوت‌گر و ملاحظه‌گر: افراد قضاوت‌گر زندگی خود را به روشی سازمان‌یافته مدیریت می‌کنند، اما افراد ملاحظه‌گر منعطف‌تر و خودانگیخته‌تر هستند.

برای مثال کسی که برون‌گرا، حسی، متفکر و قضاوت‌گر باشد به تیپ شخصیتی ESTJ تعلق دارد. محققان ۷۲ هزار نفر را برای سنجیدن این چهار اولویت شخصیتی مورد بررسی قرار دادند. همچنین ۲۳ صورت منحصر به فرد را از نظر شخصیت، میزان درآمد و اطلاعات مربوط به حرفه آن‌ها بررسی کردند.

ویژگی‌هایی با بیشترین میزان پتانسیل درآمدی

بر اساس چهار بعد شخصیتی که پیش‌تر بررسی کردیم، برون‌گراها، افراد حسی، متفکرها و قضاوت‌گرها از نظر مالی موفق‌تر بوده‌اند. برخی از ویژگی‌های شخصیتی این افراد ارتباط نزدیکی با درآمدهای بیشتر دارد. برای مثال برون‌گراها به دلیل انرژی بالا، به اشتراک‌گذاری سریع افکارشان و علاقه به دریافت توجه در عموم، درآمدهای بالاتری دارند. یا تیپ شخصیتی متفکر به دلیل علاقه به بحث کردن، گرفتن تصمیم‌های منطقی و کنترل احساساتشان درآمد بیشتری دارند.

تاثیر نوع شخصیت بر میزان درآمد افراد

تاثیر نوع شخصیت بر میزان درآمد افراد

درآمد پایین زن‌ها نسبت به مردها

با توجه به این تحقیقات تیپ شخصیتی تاثیری بر تفاوت دستمزد در جنسیت‌ها ندارد. بعد از تفکیک درآمد خانم‌ها و آقایان مشخص شد که همه تیپ‌های شخصیتی خانم‌ها از همه تیپ‌های شخضیتی آقایان دریافتی کمتری دارند.

اکثر خانم‌ها به استثنای دو تیپ شخصیتی از میانگین درآمد، کمتر دریافت می‌کنند. در واقع حتی خانم‌هایی که تیپ شخصیتی با پتانسیل بالای درآمدی دارند از آقایانی که از این ویژگی برخوردار نیستند نیز حقوق کمتری دریافت می‌کنند.

چگونه پتانسیل درآمدی خود را افزایش دهیم؟

آیا تیپ‌های شخصیتی درون‌گرا محکوم به دریافت حقوق‌ پایین هستند؟ لزوما اینطور نیست. با اینکه نوع شخصیت بر میزان درآمد افراد تاثیرگذار است، اما عوامل دیگری همچون تحصیلات، تجربه و نوع حرفه شخص نیز عوامل تاثیر گذاری هستند. از این عوامل می‌توان به چند مورد اشاره کرد:

میزان تحصیلات، میزان تجربه، مشاغل پاره وقت، نوع صنعت و نوع حرفه!

و در آخر هدف‌های بزرگ و جاه‌طلبانه داشته باشید و در مواجهه با ناسازگاری‌ها سرتان را بالا بگیرید تا مطمئن شوید صدایتان شنیده خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نرخ تومان امروز