کد مطلب: ۶۷۰۶۶۶

تاثیر منفی جنگ روسیه و اوکراین در امنیت غذایی جهان/ ایران چه برنامه‌ای دارد؟

تاثیر منفی جنگ روسیه و اوکراین در امنیت غذایی جهان/ ایران چه برنامه‌ای دارد؟

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اولویت فعالیت جهاد کشاورزی در کشور تامین امنیت غذایی است تا در این زمینه بیش از پیش نسبت به باقی کشورها مستقل باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: جنگ روسیه و اوکراین مشکلات غذایی بسیاری در سرتاسر جهان ایجاد کرد و اولویت فعالیت جهاد کشاورزی در کشور تامین امنیت غذایی است تا در این زمینه بیش از پیش نسبت به باقی کشورها مستقل باشیم.

ایسنا نوشت، "محمدمهدی برومندی" با بیان این‌که ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی از طریق کشاورزی در کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: تامین امنیت غذایی کشور اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در سازمان‌های استانی است و مکلف به توسعه این امر هستیم.

وی در ادامه افزود: جنگ روسیه و اوکراین یک‌سری مشکلات غذایی در سرتاسر جهان ایجاد کرد و اولویت فعالیت ما در کشور تامین امنیت غذایی است تا در این زمینه بیش از پیش نسبت به باقی کشورها مستقل باشیم تا بتوانیم از این بابت آسوده خاطر باشیم.

برومندی تصریح کرد: تجاری‌سازی تولید و ارتقای صادرات محصولات کشور به کشورهای خارجی از دیگر اولویت‌های ما جهت فعالیت در وزارت جهادی کشاورزی است.

وی "سنددار کردن اراضی کشاورزی کشور" ، "تدوین الگوی کِشت" و "کشاورزی قراردادی" را دیگر برنامه‌های این سازمان دانست.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این‌که ۵ میلیون تن محصولات غذایی کشور در استان همدان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این موضوع نشان می‌دهد استان همدان یکی از کلیدی‌ترین استان‌های کشور در این زمینه است.

وی در پایان گفت: سفر استانی رئیس جمهور دولت مردمی به استان همدان می‌تواند فرصت ارزشمندی در راستای اقدامات لازمه کشاورزی استان باشد و موارد مربوط به کشاورزی همدان که لازم است به سمع و نظر ایشان برسد تهیه و تدوین شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.