کد مطلب: ۱۳۵۲۶۵

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تامین امنیت غذایی ایران نیازمند تشکیل سازمان ملی غذا است

تامین امنیت غذایی ایران نیازمند تشکیل سازمان ملی غذا است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی خواستار تشکیل سازمان ملی غذا در دولت دوازدهم شد.

محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز، با برشمردن ضرورت تشکیل سازمان ملی غذا گفت: برای تامین و تولید مواد غذایی و نیز جلوگیری از هرج و مرج و هدررفت مواد خوراکی در کشور، باید یک سازمان ملی غذا تشکیل شود که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت کند.

وی افزود: تامین امنیت غذایی کشور نیازمند آن است که مسئولان، برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت استراتژیکی برای تامین خوراک مردم داشته باشند و این مهم می‌تواند از طریق تشکیل سازمان ملی غدا تحقق یابد.

موسوی با تاکید بر اینکه تشکیل سازمان ملی غذا زیر نظر ریاست جمهوری موجب می‌شود که بسیاری از رانت‌خواری‌ها و دلالی‌هایی که در تامین خوراک مردم در حال حاضر در بازار وجود دارد، ازبین برود، اظهار داشت: متاسفانه پس از اجرای طرح انتزاع و واگذار کردن مسئولیت تامین و تنظیم بازار کالاهای اساسی مردم به وزارت جهاد کشاورزی، دلالی‌های متصل به بدنه این وزارتخانه در بازار خوراکی بیش از گذشته گسترش یافته است.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی در دولت دهم و یازدهم مسئولیت خود را به درستی انجام نداد و در زمینه تامین و تنطیم بازار به واسطه تصمیمات غیر کارشناسی خود، بی‌ثباتی و آشفتگی‌های فراوانی به وجود آورد.

به گفته موسوی آشفتگی در بازار شکر و گوشت کشور از جمله نتایج عملکرد اشتباه وزارت جهاد کشاورزی در دولت قبل بوده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی، با انتقاد از نگرش دلال‌مآبانه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی گفت: تصمیمات غیرکارشناسی وزارت جهاد کشاورزی در دولت یازدهم موجب شد تا تولید روزانه صنعت فرآورده‌های گوشتی از 7 میلیون وعده غذایی به 4 میلیون وعده کاهش یابد.

وی افزود: بی‌تدبیری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی موجب شد تا قیمت گوشت قرمز وارداتی از کیلویی 10 الی 11 هزار تومان به کیلویی 17 هزار تومان برای گوشت هندی و 22 هزار تومان برای گوشت برزیلی در دولت یازدهم برسد و این در حالی بود که عدم تامین به موقع دارو برای دام داخلی نیز منجر به آن شد که بیش از 30 هزار راس دام سنگین در کشور تلف شد و از بین رفت.

وی گفت: در این شرایط بود که تامین مواد اولیه صنعت فرآورده‌های گوشتی که همان گوشت قرمز بود، بسیار گران و سخت شود و در نتیجه افت تولید انواع فرآورده‌های گوشتی آغاز شد.

رئیس اتحادیه فرآورده‌های گوشتی در پایان، انتخاب دوباره آقای حسن روحانی به سمت رئیس جمهور ایران برای چهار سال آینده را تبریک گفت و اظهار داشت: عملکرد دولت یازدهم در خصوص توافق برجام و رفع تحریم‌های بین‌المللی یکی از ارزنده‌ترین اقدامات دولت آقای روحانی بوده است که تاثیرات مثبت آن بر هیچ‌کس از جمله تولیدکنندگان و صنعتگران پوشیده نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دغدغه اصلی دولت دوازدهم براساس شعارهای انتخاباتی مسئله اشتغال و افزایش سطح رفاه مردم است، از این رو باید رئیس جمهور منتخب مردم بیش از دوره قبلی نسبت به عملکرد و تصمیمات وزارتخانه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دقیق و حساس باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.