کد مطلب: ۵۱۷۱۵۸

مقام مسئول وزارت صنعت:

۱۵۰ هزار تن روغن خوراکی برای نوروز تامین شده است

۱۵۰ هزار تن روغن خوراکی برای نوروز تامین شده است

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در سطح بازار برای شب عید تامین شده است، گفت: ۱۵۰ هزار تن روغن خوراکی مایع و نیمه به بازار تزریق می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،امروز سعید صارمی با بیان اینکه هم‌زمان با نزدیک شدن به شب عید تامین و توزیع کالاهای اساسی نیز آغاز شده است، اظهار داشت: بخشی از مدیریت بازار نوروز بر عهده دولت است که آن را حتی با استفاده از ذخایر به بازار تزریق خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون ۴۰ هزار تن میوه و مرکبات از باغداران خریداری شده تا برای عید نوروز به وفور در بازار توزیع شود و مردم در تهیه آن با مشکلی مواجه نشوند.

این مسئول خاطرنشان‌کرد: همچنین تامین ۵۰ هزار تن برنج تایلندی، ۱۵۰ هزار تن روغن مایع و نیمه‌جامد، ۱۰۰ هزار تن شکر و ۱۰ هزار تن گوشت مرغ برای تامین بازار شب عید نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

صارمی با بیان اینکه از اول اسفند ماه توزیع کالاهای مربوط به شب عید در سراسر کشور آغاز شده است، گفت: مشکلات شرکت‌های تولیدی برای پخش روغن جامد و نیمه‌جامد رفع شده است و این کالاها همراه با شکر از محل ذخایر دولت تامین و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالیانه در کشور ۶۰ میلیون تن کالا مصرف می‌شود، تاکید کرد: این میزان کالا که ۳۵ میلیون تن آن از تولیدات داخلی و ۲۵ میلیون تن نیز از طریق واردات است، در سال جاری به طور کامل تامین شده است.

معاون دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای تامین کالاهای اساسی شب عید هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان‌کرد: در یک سال اخیر با وجود مشکلات تحریم و شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ در زمینه تامین و توزیع کالای اساسی با موفقیت عمل کردیم و تاکنون نه تنها با مشکل مواجه نشده ایم بلکه در ماه‌های پیش رو نیز در زمینه کمبود کالا نگرانی وجود ندارد.

عباس قبادی،دبیر ستاد تنظیم بازار، درخصوص کمبود روغن نیمه جامد در ماه های اخیر نیز گفته بود: در کشور روغن به اندازه کافی تولید می‌شود و مردم از بابت تامین روغن و دیگر مایحتاج عمومی خود در ایام پایانی سال و همینطور ماه مبارک رمضان اطمینان خاطر داشته باشند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    روغن که میگی نیستش.کجاس این روغنی که میگین