کد مطلب: ۱۷۵۹۴۴

تاکید ایران و ارمنستان بر اجرای خط سوم انتقال برق

تاکید ایران و ارمنستان بر اجرای خط سوم انتقال برق

بهمن صالحی و آشوت مانوکیان در دیدار امروز (دوشنبه)، با اشاره به اهمیت اجرای طرح احداث خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان بر اتمام به‌موقع این طرح تاکید کردند.

بهمن صالحی، مدیرعامل شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر) با آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طیبیعی ارمنستان دیدار کرد و دو طرف بر اجرای به موقع خط سوم انتقال برق بین دو کشور تاکید کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از دفتر دیپلماسی رسانه‌ای سفارت ایران در ارمنستان، دیدار صالحی و مانوکیان روز دوشنبه انجام گرفت و آخرین وضعیت همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در حوزه انتقال برق و گاز مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار با اشاره به اهمیت اجرای طرح احداث خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان بر اتمام به‌موقع این طرح تاکید کردند.

خط سوم انتقال برق بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان به منظور انتقال برق حاصل از فروش گاز کشورمان به ارمنستان صورت می‌گیرد.

طول این خط 270 کیلومتر می‌باشد که با حمایت مالی بانک توسعه صادرات ایران و اجرای آن توسط شرکت صانیر در حال اجرا است.

با بهره‌برداری از خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان، ظرفیت صادرات برق ارمنستان به کشورمان سه برابر افزایش خواهد یافت که حجم تجارت خارجی بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.