کد مطلب: ۶۶۸۴۸۱

سقف افزایش اجاره‌بها به تایید سران قوا رسید

سقف افزایش اجاره‌بها به تایید سران قوا رسید

در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد که میانگین اجاره در تهران به ۹.۵ میلیون تومان رسیده، سقف افزایش اجاره‌بهاء به تصویب سران قوا رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد که میانگین اجاره در تهران به ۹.۵ میلیون تومان رسیده، سقف افزایش اجاره‌بها به تصویب سران قوا رسید.

در نشست شب گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مقرر شد برای مدیریت بخش مسکن، تصویب طرح دو فوریتی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد و دولت نیز سقف افزایش سالیانه اجاره‌بها را که قبلا به تصویب رسانده، در تهران ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد اجرایی کند.

به گزارش ایسنا ، نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران شنبه شب - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - با حضور آیت‌الله ابراهیم رییسی، محمدباقر قالیباف و غلامحسین محسنی اژه‌ای برگزار شد.

در این نشست رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از وضعیت بازار مسکن گزارشی مفصل به اعضا ارائه داد. سران سه قوه هم بعد از شنیدن گزارش وزیر مقرر کردند: سیاست‌ها و اقدامات لازم برای مدیریت حوزه مسکن سریع‌تر اجرایی و طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی در اولویت تصویب قرار بگیرد.

همچنین اعضای شورای عالی مصوبه دولت در زمینه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها در هر سال تا سقف ۲۵ درصد برای تهران و ۲٠ درصد برای سایر شهرهای کشور را مورد تایید قرار گرفت دادند و قوانین لازم برای ضمانت اجرایی این مصوبه را تصویب کردند.

در این جلسه همچنین پیشنهاد کمیسیون اقتصادی دولت در زمینه مدیریت نقدینگی و کاهش تورم مطرح و مقرر شد این پیشنهاد پس از بررسی‌های دقیق و همه‌جانبه برای تصمیم‌گیری در دستور کار جلسات آینده شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه قرار گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مالیات بر اجاره علت اصلی افزایشه.
    دولت اگه رایت میگه برای مالیاتش سقف بزاره
    اجاره ۲۰۰ +۸ میلیون مالیاتش ۳۰ مبلیونه 🤐

  • ناشناس

    کرایه مسنجرها را باید دولت پرداخت کند این بهترین راه است اجاره نامه رو توی سیستم دولتی وارد کنند و اجاره های مستجرین دولت پرداخت کند

  • ناشناس

    یعنی چی که میگید مالک با پول زحمت مستاجر عشق و حال کنه؟!!!
    مگه مالک پولی که داده خونه خریده را از جوی آب گرفته؟؟ سال ها زحمت کشیده کار کرده ، خرج اضافی نکرده پس انداز کرده خونه خریده.. که کمک خرج زندگیش باشه و کیفیت زندگیش رو بالا ببره.. عقلتون کجاست مستاجرها که فکر میکنید میتونید انقدر بی ادبانه و متوقع باشید از صاحب خانه..اگر خونه مفتی میدن شما هم برید بخرید مثل صاحب خانه اتون.
    من مالک ترجیح میدم مالیات اجاره خانه خالی رو بدم تا اینکه ملکم رو بدم آدم بی فکری امثال شما ازش استفاده کنه.

  • ناشناس

    این درست نیست که می‌فرمایید مالک با پول زحمت مستأجر عشق و حال کنه. این هم درست نیست که برخی فکر می‌کنند چون در دهه‌های گذشته زحمت کشیدن و پس‌انداز کردن و خانه خریدن الان هم میشه با پس‌انداز خانه خرید. خیر نمی‌شود که اگر می‌شد مستآجری وجود نداشت. شما اگر می‌تونید برید جایی رو اجاره کنید ببینید اصلا چیزی براتون میمونه که پس‌انداز کنید و با تورم 100 تا 150 درصدی در آینده خانه‌دار شید؟

  • ناشناس

    دولت همه زندگی مردم را دولا پهنا کرده و با تورم بالای ۵۰درصد کمر همه را شکسته
    از این طرف نشستن و نرخ اجاره بها تعین می کنند
    پس خود دولت هم گران نکند

  • ناشناس

    هر کاری راهی دارد . دولت اگر دلسوز است بسته های تشویقی جهت موجر ها گذارد تا مستاجرین کمتر اذیت شوند وهمه صاحب خانه ها دنبال مستاجر بگردند وقصه برعکس شود البته اگر دلسوز است

  • مستاجر نگران

    من نمیدونم ما مستاجرین نگران هستیم افراد باصطلاح مالک که واقعا مالک هر چیزی بودن لیاقت میخواد که متاسفانه بعضن ندارند! چرا اینجا نظر میدن؟شما مگه فرمایش نمی‌کنید که اگر ملکم خالی بمونه بهتره؟؟بفرمایید از ملک خالیتون لذت ببرین شمارو چه به انسانیت وجدان؟!

  • ناشناس

    در پاسخ به: «مالیات بر اجاره علت اصلی افزایشه»
    دوست عزیز اشتباه محاسبه کردید. مالیات بر اجاره 200 + 8 میلیون میشه 19,800,000 تومان
    در ضمن فکر نمی‌کنید سالی 96 میلیون اجاره یکمی زیاده؟

  • مجتبی

    نه عمو
    سران قوه سعی کنند تورم رو کنترل کنه
    چون مالک آخر سر کار خودشو می‌کنه
    اینا همش حرفه

  • ناشناس

    ای کاش سران قوا فکری هم در خصوص تورم و افزایش قیمت های دولتی بکنن ک ی روغن چهارده تومنی شده هفتاد هزار تومن