کد مطلب: ۵۲۳۳۶۴

تبلیغ عنبر نسارا ممنوع شد / جریمه ۴۴ میلیونی در انتظار تبلیغ‌کنندگان

تبلیغ عنبر نسارا ممنوع شد / جریمه ۴۴ میلیونی در انتظار تبلیغ‌کنندگان

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: هرگونه تبلیغ با هدف تشویق مردم به مصرف انواع محصولات دخانی مانند سیگار و عنبر نسارا ممنوع است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهزاد ولی زاده گفت: بر اساس ماده ۳ قانون جامع کنترل دخانیات هرگونه تبلیغ و تشویق مردم به مصرف انواع محصولات دخانی ممنوع است و انجام این کار بر اساس قانون ۴۴ میلیون تومان جریمه دارد.

او ادامه داد: هرگونه تبلیغ با هدف تشویق مردم به مصرف انواع محصولات دخانی مانند سیگار و عنبر نسارا ممنوع است و تخلف محسوب می‌شود. اگر شرکتی عنبر نسارا را مانند سیگار تولید کرده به فروش برساند و بر روی پاکت‌های آن تبلیغاتی مبنی بر درمان انواع بیماری ها را درج کند، تخلف کرده است.

ولی زاده تاکید کرد: هر اقدامی که باعث شود تا مردم به سمت مصرف محصولات دخانی بروند مصادیق اصلی تخلف محسوب می شود و افراد متخلف مشمول جریمه و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت افزود: متاسفانه تبلیغات محصولات اینترنتی در فضای مجازی افزایش پیدا کرده است که بر اساس قانون مشمول جریمه خواهند شد.

ولی زاده گفت: در حال حاضر هیچ محصول دخانی مانند عنبر نسارا و سیگار از سازمان غذا و دارو مجوز عرضه و مصرف نگرفته اند و تبلیغ اینگونه مواد تخلف محسوب می شود.

منبع: فرارو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خخخخ

  • امين اسکندری

    فک کن خمار بشی، اونم خمار عنبرنسارا !!!

  • ناشناس

    خود دکتر های علفی(طب سنتی)کلی به به و چه چه می کنند برای عنبر نسا بو گندوشون پس لطفا اونها رو اول از همه جریمه کنید و لطفا وزارت بهداشت اینقدر کورکورانه از اینها حمایت نکنه

  • حسن

    سلام
    اولا هر دودی بد نیست. دود سیگار بد هست. ولی بسیاری از دودها مثل عنبرنسارا که خودم تجربه کردم برا سینوزیت، خوب هم هست.
    تبلیغش هم اشکال نداره
    دوما سازمان غذا و دارو مجوز نداده؟ وزارت بهداشت مخالفه؟
    پس چرا سازمان دخانیات داریم؟ چرا کارخانه تولید سیگار داریم؟ جواب بدید