کد مطلب: ۱۳۶۰

تجارت ۲۱۰ میلیارد دلاری چین و آفریقا

تجارت 210 میلیارد دلاری چین و آفریقا

تجارت دوجانبه چین و آفریقا در سال گذشته میلادی به بیش از 210 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. اتاق بازرگانی و صنایع چین اعلام کرد که در سال گذشته میلادی ارزش تجارت دو جانبه چین و آفریقا با افزایش سالانه 5.9 درصدی روبرو شده و به 210 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید. بر این

تجارت دوجانبه چین و آفریقا در سال گذشته میلادی به بیش از 210 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

اتاق بازرگانی و صنایع چین اعلام کرد که در سال گذشته میلادی ارزش تجارت دو جانبه چین و آفریقا با افزایش سالانه 5.9 درصدی روبرو شده و به 210 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید.

بر این اساس، در سال گذشته میلادی چین کالاهایی به ارزش 92 میلیارد و 800 میلیون دلار به آفریقا صادر کرد که افزایش سالانه 8.8 درصدی نشان می‌دهد.

در همین حال طی مدت فوق واردات چین از آفریقا به 117 میلیارد و 400 میلیون دلار بالغ شده که نسبت به سال پیش از آن از رشد 3.8 درصدی برخوردار بوده است.

آمارهای منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که بیش از 2000 شرکت چینی تا پایان سال 2013 در آفریقا تاسیس شده‌اند که در بخش‌های مختلفی شامل کشاورزی، تولید، ساخت و ساز، استخراج منابع طبیعی، مالی، تجاری و لجستیک فعالیت می‌کنند.

حضور چشمگیر چینی‌ها در بازار آفریقا در حالی صورت می‌گیرد که به تدریج و با حضور شرکت‌های آمریکایی و اروپایی رقابت در این بخش از جهان افزایش پیدا می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.