کد مطلب: ۵۵۱۸۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دعوت دوباره به تجمع هواداران رئیسی، این بار در تبریز

دعوت دوباره به تجمع هواداران رئیسی، این بار در تبریز

در حالی که حضور سیدابراهیم رئیسی در اهواز و تجمع هواداران او بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبرساز شده بود، این بار از حامیان او دعوت شده است که در مراسمی در تبریز حضور یابند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این کاندیدای ریاست‌جمهوری روز چهارشنبه ۱۹ خرداد حامیان خود را در ورزشگاه اهواز گرد هم آورد. تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این تجمع گویای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

این موضوع انتقاداتی را از سوی مقامات مسئول در پی داشت و با واکنش کاربران در فضای مجازی نیز مواجه شد. بر همین اساس رئیسی سفر تبلیغاتی خود را به استان فارس لغو کرد.

اما حالا پوستری منتشر شده است که از هواداران رئیسی دعوت می‌کند در «اجتماع عظیمی» در مصلی امام خمینی (ره) تبریز گرد هم آیند. البته سخنران این مراسم سردار علیرضا افشار است که خود داوطلب حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری بود اما پیش از اعلام نتایج صلاحیت‌ها به نفع رئیسی انصراف داد.

این تجمع در حالی قرار است برگزار شود که دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که پروتکل‌های بهداشتی در تجمع اهواز رعایت نشده بود. حال مشخص نیست که آیا امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گردهم‌آیی تبریز وجود دارد یا خیر. بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، تجمعات انتخاباتی گسترده ممنوع است.

چندی پیش عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: ما برای برگزاری میتینگ‌ها با شرط امکان استفاده از ۳۰ درصد فضا مجوز داده‌ایم ( ایسنا ).

این روزها اخبار کمبود واکسن و کندی فرایند واکسیناسیون دور دوم نیز نگرانی‌هایی را برای مردم ایجاد کرده است.

8a3bed0e 1189 45a5 be90 39628fe2eff4

انتخابات ریاست‌جمهوری روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود. مردم می‌توانند در این روز در انتخابات شورای شهر، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز شرکت کنند.

بنا بر اعلام اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هستند. بیش از ۷۲ هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور پیش بینی شده است که به عنوان شعبه‌های ثابت و سیار، کار اخذ رای را در ۲۸ خرداد انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها وی گفته است که در ۲۴ مرکز استان و البته غیر از تهران، انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، بنابراین در این مراکز استان‌ها از تعرفه کاغذی و از صندوق‌های رای معمول نیز استفاده نمی‌شود، بلکه صندوق‌های رای الکترونیکی وجود دارند و افراد با وارد کردن کد هر یک از نامزد‌ها می‌توانند به نامزد مورد نظر خودشان رای بدهند.

تا کنون دو مناظره انتخاباتی میان کاندیداها برگزار شده است.

نخستین مناظره انتخابات ۱۴۰۰ ایران ، روز جمعه ۱۵ خرداد با موضوع اقتصادی برگزار شد. دومین مناظره نیز دیروز، سه‌شنبه ۱۸ خرداد، ساعت ۱۷ با موضوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برگزار و به صورت زنده از شبکه یک و خبر سیما و شبکه رادیویی ایران پخش شد.

در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، عبدالناصر همتی، محسن رضایی، سعید جلیلی، سید ابراهیم رئیسی، محسن مهرعلیزاده و علیرضا زاکانی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده‌اند.

آخرین اخبار انتخابات را در صفحه اختصاصی انتخابات ۱۴۰۰ پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای رئیس جمهور از قبل تعیین شده هستی نمیخواد زیاد حرص و جوش بخوری این نمایش ها دیگه نیاز نیست

    • ناشناس

      این دروغی که گفتی راسته؟ چه کسی گذاشته توی دهنت؟

    • ناشناس

      یعنی از این علنی تر داریم

  • رحیمی

    اگه تجمع آزاده چرا راههای کشور رو باز نمیکنید مردم برن مسافرت بابا خسته شدیم اینقدر در خانه ماندیم

  • ناشناس

    ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی زیر نظر روحانیه و معلوم میگن پروتکل ها رعایت نشده! بعد تا جایی که ما توی تصاویر دیدیم هم مردم فاصله داشتن هم همه ماسک زده بودن.

    • ناشناس

      اگه اوضاع اینقدر داغونه حتی که اظهار نظر ستاد کرونا هم به این بستگی داره که رئیس جمهور کیه که دیگه باید فاتحه همه چی رو خوند

    • ناشناس

      واقعا کوری که‌ ندیدی فاصله ها بخوبی رعایت‌نشده‌ بود و همه ماسک نزده بودن؟! چرا الکی طرفداری میکنی
      من خودم طرفدار رعیسی هستم اما حرف دروغ نباید زد

    • ناشناس

      رئیسی درسته

  • ناشناس

    وقتی که با رعایت پروتکل های بهداشتی باشه چه اشکال داره ؟؟
    مردم نیازمند شور انتخاباتی هستند .

  • حسینی

    ای بابا من الان مستاجرم ودنبال خونه نه پیش دارم نه کار درست درمونی بخدا سی ام باید خالی کنم وچه خاکی برسرم بریزم بیاید لطف کنید برا مستاجرها خونه بخزید فقط وعده نده

    • ناشناس

      بیاید برا مستاجرها خونه بخرید؟!
      چرا اونوقت؟!
      دولت باید برای مستاجرها خونه بخره؟!
      اونا که جون کندن خونه خریدن خودشون بیکار بودن؟! حالا دولت فقط به مستاجرها باید برسه؟!

  • ناشناس

    ای وای به تبریز

  • سیدابراهیم شمسایی

    حتما عشق دارن که براش میرم عشق که باشه پروتکل کیلویی چند..پیروز باشی رئیسی.

  • عاقل

    اقای رئیسی چه تجمع بذاره چه نذاره چه تبلیغ بکنه چه نکنه چه برنامه هاش رو بگه چه نگه در هر صورت پیروز انتخابات است چون رقیب مورد تاییدی از نهاد اصلاح طلب ها ندارد و اقای خاتمی حتی از مهرعلی زاده و همتی هم حمایت نکرده است پس چه خوب میشد که جناب رئیسی این متینگ ها رو برگزار نمیکرد البته خود ایشان موافق این تجمعات نیست لاکن هم حزبیها ی ایشان مشاوره غیر صحیح میدهند

    • ناشناس

      لایک

  • سعید

    تنها عایدی مردم از انتخابات شیوع بیشتر کرونا هست