کد مطلب: ۷۴۶۱۵۵

اعمال تحریم های جدید امریکا علیه ایران/ روسیه عامل تشدید تحریم‌ها شد

اعمال تحریم های جدید امریکا علیه ایران/ روسیه عامل تشدید تحریم‌ها شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چند فرد حقیقی و حقوقی در ایران را تحریم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وبگاه خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه 6 ژانویه (16 دی) با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند نهاد ایرانی خبر داد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌‌داری آمریکا در این زمینه آمده است: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره صنایع هوایی قدس (QAI) که تولید کننده اصلی محصولات دفاعی ایرانی و مسئول طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است رادر لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

مطابق با این بیانیه، آمریکا مدعی است که تهران پهپادهای ساخت این شرکت را برای استفاده روسیه از آنها در جنگ اوکراین برای مسکو ارسال کرده است.

بر اساس این بیانیه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مدیر سازمان صنایع هوافضای ایران که یک سازمان کلیدی و مسئول نظارت بر برنامه‌های موشکی بالستیک ایران است را هم در فهرست تحریم‌های یکجانبه این کشور قرار می‌دهد.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، درباره تحریم ایران اعلام کرد: ما فوراْ علیه افراد و سازمان‌های حامی برنامه‌‌های پهپادی و موشکی ایران اقدام خواهیم کرد تا مانع دسترسی روسیه به سلاح جهت ادامه جنگ بی‌دلیلش علیه اوکراین شویم. اتکای کرملین به تامین‌کنندگانی مانند ایران که آخرین گزینه هستند، ناامیدی آنها را در مواجهه با مقاومت شجاعانه اوکراین و موفقیت ائتلاف جهانی ما در اختلال زنجیره تامین نظامی روسیه و محروم کردن این کشور از جایگزینی تسلیحات استفاده شده در میدان نبرد را نشان می‌دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیرعلی

    ای خدا بازهم تحریم اخه چرا هی اجازه میدید تحریم به تحریم ها اضافه بشه بابا نخواستیم تحریم ها رو بردارید لااقل کاری نکنید تحریمی به تحریم ها اضافه بشه میدونید بعد بخواید اینها رو بردارید چقدر باید زحمت و چانه زنی بکشید .

  • ناشناس

    یادمون نره تحرم ها فرصت هستند نه مانع