کد مطلب: ۴۴۰۸۳۳

تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی پیش‌نیاز جهش تولید

تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی پیش‌نیاز جهش تولید

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است محقق شدن شعار جهش تولید در سال ۱۳۹۹ نیازمند اتخاذ سیاستی است که هم معیشت و امنیت شغلی کارگران را تامین کند و هم چرخ کارخانه ها را به گردش درآورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناصر چمنی، رئیس کانون علمی انجمن‌های صنفی کارگران درباره تحقق شعار جهش تولید در سال جاری گفت: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را بر پایه مباحث اقتصادی انتخاب و نامگذاری می‌کنند و معتقدم اگر عنوان "جهش تولید" برای امسال انتخاب شده، به این دلیل است که رونق تولید در سال گذشته به معنای واقعی اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: مسئولان کشور باید برای به نتیجه رسیدن شعار سال ۱۳۹۹ شرایطی را به وجود بیاورند که کارفرمایان مشکلاتشان را راحت‌تر حل کنند و بیشتر به فکر تولید باشند.

رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران تسهیل شرایط تولید و تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی را از جمله راهکارهای تحقق جهش تولید برشمرد و گفت: اگر تولیدکنندگان دغدغه تامین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و حامل‌های انرژی را نداشته باشند روی تولید با کیفیت متمرکز می‌شوند.

چمنی تصریح کرد: در بحث جهش تولید تنها سرمایه گذاری و نقدینگی مطرح نیست بلکه بدنه تولید که جامعه کارگری هستند، مهمترین عامل است؛ لذا باید سیاستی اتخاذ شود که هم معیشت کارگران را تامین کند و هم چرخ کارخانه ها را به گردش درآورد.

به گفته وی رسیدگی به مطالبات جامعه کارگری، امنیت شغلی، حقوق و دستمزد و قراردادهای کار باعث انگیزه دادن به کارگران و به دنبال آن جهش تولید می شود و دولت باید سیاستی در پیش بگیرد که کارفرمایان و کارگران به طور یکسان تغذیه و حمایت شوند.

سال ۱۳۹۹ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام "جهش تولید" نامگذاری شده است. ایشان با بیان اینکه باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد تاکید کردند با استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ارتباط با فروش و بازارهای خارجی مشکلات اقتصادی قطعا پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.