خبر فوری:

کد مطلب: ۶۰۱۵۰۴

تاثیر شیوع سویه جدید کرونا بر بازار طلا / طلا همچنان پناهگاهی امن برای سرمایه است

تاثیر شیوع سویه جدید کرونا بر بازار طلا / طلا همچنان پناهگاهی امن برای سرمایه است

در حالی که بازارهای جهانی از شیوع جدیدترین سویه ویروس کرونا وحشت کرده و با افت شدید مواجه شدند، قیمت طلا در بازارهای جهانی به مرز ۱۸۰۰ دلار رسید

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که بازارهای جهانی از شیوع جدیدترین سویه ویروس کرونا وحشت کرده و با افت شدید مواجه شدند، قیمت طلا در بازارهای جهانی به مرز ۱۸۰۰ دلار رسید. این رشد زمانی جذاب‌تر به نظر می‌رسد که واکنش این فلز گرانبها را با بیت‌کوین مقایسه کنیم. بیت‌کوینی که روز جمعه و در پی انتشار اخبار مربوط به شیوع اومیکرون افتی هفت درصدی را تجربه کرد.

ترس از سویه جدید کووید-۱۹ موجب شد تا سرمایه‌گذاران به صورت هیجانی به فروش دارایی‌های ریسکی خود بپردازند. اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از واریانت جدید آفریقای جنوبی وجود ندارد، اما ترس از اینکه فعالیت‌های اقتصادی جهانی به دلیل اعمال قرنطینه یا محدودیت‌های جدید دولت‌ها محدود شود، بازارها را نزولی کرده است. بسیاری از کشورها نظیر کانادا هم همین حالا ممنوعیت‌های مسافرتی از آفریقای جنوبی و شش کشور همسایه آنرا وضع کرده‌اند.

اقتصاددانان نه تنها نگران کندی اقتصاد جهانی هستند، بلکه هر گونه اقدامات قرنطینه‌ای می‌تواند بر مشکلات اختلالات فعلی عرضه بیافزاید. به معنای دیگر خطر فزاینده رکودتورمی وجود دارد.

این در حالی است که بعد از انتخاب مجدد جروم پاول به عنوان رئیس فدرال‌رزرو، طلا سطح ۱۸۰۰ دلاری را از دست داده بود. با توجه به افزایش تورم، جای تعجب نیست که فدرال‌رزرو به دنبال انقباضی‌تر کردن سیاست‌های پولی قبل از سال آینده باشد. سرعت کاهش هم می‌تواند تسریع شود، اما این موضوع هم محیط فعلی را تغییر نمی‌دهد.

با این حال مدیرعامل شرکت وایزدم‌تری معتقد است که هر چقدر هم سیاست‌های فدرال‌رزرو انقباضی شود، بدون شک همچنان پشت نمودار تورمی خواهد بود. این بدان معناست که نرخ بهره واقعی همچنان پایین بوده که یک سیگنال مثبت برای طلا محسوب می‌شود.

اگر چه بازارها همچنان در انتظار بزرگی تهدید کووید-۱۹ هستند اما مشخص است که بانکهای مرکزی در صورت در خطر بودن اقتصاد، دست به سیاست‌های خود نمی‌زنند. در پایان معاملات دیروز بازارهای جهانی هر اونس طلا ۱۷۹۱ دلار معامله شد.

مهمترین اخبار حوزه ارز و طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    همچین خبری نیست الان مرکز تحقیقات انگلستان اعلام کرد سویه جدید کرونه قبلا در اغلب کشورهای جهان بوده و چرخیده و فقط خبرش الان منتشر شده