کد مطلب: ۵۲۶۰۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام

سیگنال‌های مثبت برای بازار سهام

معاملات هفته دوم فروردین ماه با روند نزولی و حالتی فرسایشی همراه شده و این در حالیست که پیش‌بینی می‌شد بازار سهام در هفته اول معاملات سال ۱۴۰۰ متعادل شود. چرا بورس متعادل نمی‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه روند بازار سهام نزولی است اما به دلیل دامنه نوسان نامتقارن بازار ریزش زیادی ندارد و همین موضوع باعث شده تا اصلاح سهم‌ها طولانی‌مدت شود. از طرفی بازار سهام هوشمند است و به نظر می‌رسد فعلا در انتظار مشخص شدن نتیجه نشست روز سه‌شنبه و مشخص شدن جهت‌گیری‌ها نسبت برجام است و احتمال کاهش قیمت دلار نیز بورس را بلاتکلیف نگه داشته است.

سیگنال‌های مثبت

گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با تغییر دامنه نوسان مطرح است و به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو تغییر دامنه نوسان به منفی ۶ و مثبت ۶ درصد است که به عقیده کارشناسان این موضوع می‌تواند به اصلاح سریع‌تر بازار سهام و افرایش نقدشوندگی کممک زیادی کند.

بالاخره با شروع سال ۱۴۰۰ احتمال مذاکره و بازگشت به برجام قوت گرفته اما هنوز اطلاعات دقیقی از نشست روز سه‌شنبه که پیرامون برجام و با حضور ایران برگذار می‌شود در دست نیست اما بعد از منتشر شدن خبر این نشست قیمت دلار در بازار آزاد سیر نزولی پیدا کرد.

نمادهای بنیادی و شاخص‌سازان اصلاح زیادی انجام دادند و کارشناسان عقیده دارند این نمادها به ارزندگی زیادی رسیدند و همچنین مجامع شرکت‌ها به زودی برگزار می‌شود.

مشکل اصلی بورس

کارشناسان عقیده دارند مشکل اصلی بورس در حال حاضر دامنه نوسان نامتقارن است و این دامنه نوسان مانع از به تعادل رسیدن شده و به دلیل جو هیجانی بازار سهام اکثر سهم‌ها در این حالت با مشکل نقدشوندگی مواجه شدند.

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد یکی از بدترین تصمیمات تاریخ بورس کاهش دامنه نوسان بود و بازار سهام تا زمانی دامنه نوسان نامتقارن برداشته نشود روندی فرسایشی دارد.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مشکل بی لیاقتست بفرض دلار ۵و۶ تومان پائین بیا د قیمت هیچ یک از اجناس پائین نمیاد وبالا میره نمونه استارت خودرو برای افزایش قیمت حرف مفت نزنید

  • ناشناس

    بنظرم تا این دولت و عواملش هستن چه بورس چه مرغ چه هرچیز دیگه نظم و سروسامان نخواهد گرفت.چون همه چیز رو به برجام گره زدن

    • ناشناس

      قول میدم اگه چپی ها و راستی ها بجای این رجال بی کفایت، پنگول و بزباش رو به عنوان کاندید منتخب اعلام کنند مشارکت مردم دو برابر مشارکت احتمالی میشه. مشارکت مردم امسال یحتمل زیر 42درصد بشه.

    • ناشناس

      آقا دامنه نوسان رو بردارند بهتره. حقوقی سهم رو منفی بی نهایت میکنه و پولمون سریع هیچ میشه،خیالمون از این بابت راحت میشه، می ریم دنبال بقیه زندگیمون.

  • نیره

    بورس دستوری اداره می شود واقعا به مردم و اقتصاد آسیب زده شد

  • تبسم

    سهامداران تمام شرکتها بین ۵۰ تا ۷۵ درصد در ضرر هستند و در مدت تقریبا یکسال سرمایه شان هم بی ارزش شده است واقعا نابود کردند زندگی سهامداران را

    • مهدی

      دقیقا
      الان زمانی هستش که بگم پدرمون رو درآوردید
      باید بریم دلال بشیم سرمایه گذاری به ما نیومده

    • ناشناس

      پولهای ما چی شد
      آلان پول ما دقیقا یا حدودا کجا هست.؟.
      خیلی بخدا پولهامو دوست داشتم
      اگه میدونستم که دیگه نمیبینمشون یک گودبای پارتی قبل از خرید سهام باهاشون برگزار میکردم

    • ناشناس

      عزیزان
      بجای خرید سهام و کاهش مبلغ پولمان بخاطر ضررهای پیش رو تا انتهای ۱۴۰۰
      میتونیم اون قسمت اضافی و مازاد را در امور خیر هزینه کنیم
      درد که نداره هیچ،لذت و اثرات معنوی هم داره
      ما که هر چی داشتیم،و نتیجه یک عمر زحمت و صرفه جویی و پس انداز را بورس داره میخوره،،امیدی هم اصلا به بهبود وضعیت نیست

    • ناشناس

      برای خلاصی از منفی خوردن و استرس
      می تونید سابقه سهم سرو را بررسی کنید
      شاید کمتر سود بده،،ولی تقریبا امکان ضرر برای سهامدار بعد از ۲۰ روز سهامداری،،به صفر میرسه ،،هر اتفاقی هم که در کشور و دنیا بیافتد

  • عزیزی

    سهامداران بورس بیمار و فشار خونی شده اند زندگی خیلی ها تباه شد دیگر کسی بفکر حمایت از کار و تولید و….نمی رود بورس سرمایه سهامداران شمواد و شپلی و ختوقا و شفارا و خکرمان و……بی ارزش کرده است

    • ناشناس

      اگه من سهم صندوق سرو را نخریده بودم،آلان بخاطر ضرر کردن،شاید سکته میکردم

  • پویان

    من ک دیگه رای نمیدم

  • ناشناس

    بورس درس عبرت شد و از امول مردم کسری بودجه رو جبرات کرد

  • ناشناس

    دو ایراد اساسی بر این کار شناسی وارده اول اینکه از سال جدید یکسره سیگنال مثبت اعلام میکنید ولی دریغ از کمترین رشد و یکسره منفی و دوم از جو هیجانی گفتین ولی هیچ جو هیجانی وجود ندارد .علت هم خروج تمام افرادی ایست که یکسره بد و بیراه بهشون از طرف بورس بازهای قدیمی و خبرهای کار داده میشد و خروج این افراد مبتدی را آرزو داشتم به خ

  • Mbm

    در حال حاضر بیشتر افراد باقیمانده در بورس .قدیمی هستن و دوستدار اینکار اکنون که بعنوان یک تازه کار به بورس نگاه میکنم .بورس ایران را خاله بازی میبینم.درست که واحد پول ریال ولی یک ریال عتیقه شده و معاملاتی که یک ریال .دو ریال پایین بالا میشه بیشتر از خاله بازی هم نیست.فرض کسی هزار سهم داره پایین تراز صد هزار نفر خودش رو تو صف جا میزنم که تفاوت معامله صد تومان میشه.

  • ناشناس

    منفی 6دیگه اون باقیمانده مانده از سرمایه در عرض چند هفته صفر میشه …