کد مطلب: ۵۱۹۸۲۰

در گفتگوی تجارت‌نیوز با یک کارشناس مطرح شد:

تحلیل بورس امروز / بورس در انتظار یک شوک سیاسی!

تحلیل بورس امروز / بورس در انتظار یک شوک سیاسی!

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند نزولی شاخص‌سازان همراه بود اما در ادامه روند معاملات از بورس حمایت و شاخص کل مثبت شد. اما سوال اینجاست که شاخص بورس تا کجا مثبت می‌ماند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در شرایطی فرسایشی قرار دارد و به عقیده برخی از کارشناسان فعلا سیگنال مهم مثبتی در رابطه با برگشت شاخص کل و شروع روند صعودی وجود ندارد. اما برخی از کارشناسان نیز به بورس امید دارند و عقیده دارند بورس در هفته آخر معاملات امسال روند بهتری پیدا خواهد کرد. پایدار بودن صعود امروز بورس چقدر محتمل است؟

حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با پایدار بودن صعود شاخص کل گفت: با وضعیت موجود و روند فرسایشی بازار سهام بعید می‌دانم حرکت روبه جلو شاخص کل پایدار باشد، زیرا آخر سال است و سهامداران به دنبال نقد کردن پول خود هستند و اتفاق خاصی هم رخ نداده و سیاست‌های دولت در مواجهه با بازار سهام تغییر نکرده است.

این کارشناس در رابطه با تغییر دامنه نوسان گفت: تغییر دامنه نوسان و کم کردن دامنه نوسان منفی بازار سهام تیر خلاصی برای بورس بود، می‌توانستند بدون تغییر دامنه نوسان بورس را تا پایان سال به تعادل برسانند اما کاهش دامنه نوسان منفی از پنج درصد به دو درصد باعث شد تا نقدشوندگی بازار سرمایه تحت تاثیر قرار بگیرد و کسانی هم که می‌خواستند پول نقد کنند نتوانند.

این کارشناس در رابطه با زمان برگشت شاخص کل بورس گفت: به نظرم فعلا هیچ سیگنالی وجود ندارد و تا زمانی که یک شوک سیاسی بزرگ به بازار سهام مخابره نشود بورس تغییر روند نخواهد داد.

این کارشناس در رابطه با احتمال کاهش قیمت دلار گفت: با توجه به متغییرهای کلان اقتصادی از جمله رشد نقدینگی و تورم احتمالی سال ۱۴۰۰ به نظر می‌رسد احتمال کاهش قیمت دلار بسیار کم است.

شاخص کل بورس امروز روندی صعودی پیدا کرد اما حالا بعد از گذشت دو ساعت از معاملات شاخص کل دوباره روندی نزولی گرفته است و بیشتر سهم‌ها در بورس امروز روندی نزولی دارند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حتما میخوان چهارشنبه عرضه اولیه بدند سبز کردند

  • ناشناس

    این کارشناسها یا خودشون حقوقی هشن یا دلال دلار..کارشاس محترم..بورس شروع کرد حرکتشو…بهت خواهم گفت اقای شیبانی .فقط اجزه بده سه روز مثبت ۶ بخورن سهامدارها بعد میبینی فروشنده دیگه نیست..و باید بالا بخرید..شما وبقیه دوستان حقوقیتون…امروز بانکها تازه از زیر فشار فروش اوراق خلاص شدن.بازار شروع شد و نمادهای بصادر.ملت.تجارت..لیدر بازارن..وبعد خودروییها.اقای شیبانی.

    • کاوه

      چقدر دلت خوشه!!!!
      8ماهه که هر روز مینویسید حرکت بورس شروع شد و در منفی میخرید و در منفی با ضرر میفروشید!!!
      خسته نشدید!!!نمیدونی بورس یعنی دلار!!!نمیدونی بورس یعنی انتظارات تورمی!!!نمیدونی ….
      اگر نمیدونی از نظرات کارشناسان استفاده کن و توهم و خیالات رو کنار بذار.اون 200نفر با سرمایه 1000میلیارد تومنی با 70هزار میلیارد تومن سود فروختن و رفتن و اونوقت شما با چند تومن سرمایه داری تحلیل و کارشناسی میکنی!!!!!

  • ذ

    لطفا دامنه فساد رو بردارید همان دامنه نوسان.
    تا هر کی در هر قیمتی دوست داره معامله کنه.

  • م.ذ

    دیروز هیچ کارشناسی و تیتر خبری راجب بورس ، اعلام نشد . امروز بورس تقریبا مثبت شد . پس نظری راجب بورس ندید . لطفا لطفا لطفا

  • ناشناس

    لامصب اگه منفی ۵ بود که بورس به شاخص ۹۰۰ هزار تا رسید بود این کارشناس را از کجا میارید؟
    نقد شوندگی هست کسی هم که به پول نیاز داشته تا حا لا فروخته

  • ناشناس

    اگر ناظر بازار و بازرس .بخواد کنترل کنه ..خودرو و خساپا..دارن حقوقیاش مردمو بیچاره میکنند..مسولین بورس…اقای دهنوی .به داد مردم تو سهام خودرو وخساپا برسیددد..

  • ناشناس

    اقای کاوه ..تو که بورس میدونی بدرد نمیخوره بفروش برو…ما صبر میکنیم و امیدواریم…تو ناراحتی برو دلار بخر

  • ناشناس

    لطفا دوروز هم خسا پارو مثبت کنید تا امیدوار شیم

  • ناشناس

    کارشناس محترم که احتمالا از عوام حقوقی هم هستید نقد شوندگی در بازار وجود دارد منتها با کف قیمت .اگر حقوقی ها صف های فیک فروش را بردارند واجازه بدهند معاملات به روال عادی خود برگردد همین دامنه نوسان 2- تا 6+ را خواهید دید که تاثیر بالایی بر روند شاخص وسبز بودن بازار خواهد گذاشت. همانطور که در روز اول آغاز بکار دامنه جدید شاهد بودیم شاخص 47 هزارتا رشد کرد. ولی این حقوقی ها وعواملشان هستند که مانع رشد شاخص وبازار میشوند وبا تبلیغات منفی وایجاد ترس ورواج اصطلاحاتی همچون بورس فرسایشی شده، نقد شوندگی کم شد، بورس رفته تو کما، تیر خلاص بورس تغییر دامنه نوسانواز این قبیل جملات مانع رشد بورش شده اند.بطور مثال امروز وبصادر حقوقی اردر خرید 25 میلیونی تو کف قیمت گذاشت وفروشنده ها را وادار میکرد که در کف قیمت بفروشندواجازه تغییر قیمت به سهم را نمیداد. اکثر سهم های بانکی به همین شکل بود

  • ناشناس

    بورس شاید چند سال دیگه سود بده الان دعا کنیم شاخص واقعی نشه