خبر مهم:

کد مطلب: ۵۲۲۰۵۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۸۰ درصد نمادهای بورس قرمز شدند

۸۰ درصد نمادهای بورس قرمز شدند

اگر چه شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات دو روز گذشته مثبت شد و امروز نیز روندی رو به رشد دارد اما کلیت بازار سهام قفل در صف‌های فروش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حدود ۸۰ درصد نمادهای بازار سهام روندی نزولی دارند و بسیاری از این نمادها نقدشوندگی ندارند و قفل شدند. این در حالیست که شاخص کل بازار سهام در جریان دو روز گذشته روندی صعودی داشته و نمادهای شاخص‌ساز حدود ۵ درصد رشد کردند.

برخی کارشناسان عقیده دارند روند نزولی بازار سهام در جریان معاملات روزهای باقی مانده از سال ۱۳۹۹ متعادل است و نمادهای کوچک به روند فرسایشی خود ادامه خواهند داد اما برخی از کارشناسان نیز به تعادل بازار سهام تا پایان هفته اعتقاد دارند.

باقر خادمی، کارشناس بازار سهام عقیده دارد فارغ از اینکه بازار مثبت است یا منفی، بورس نیاز به حجم خوردن دارد و عقیده دارد ۸۰ تا ۹۰ درصد سهم‌های بازار تا آخر هفته متعادل می‌شوند و صف فروش آنها جمع می‌شود.

اما از طرفی نیز به نظر می‌رسد مثبت شدن شاخص کل بازار سهام به دلیل تزریق پول از سمت صندوق‌های با درآمد ثابت است و این صندوق‌ها به دلیل نقدشوندگی بالا در نمادهای شاخص‌ساز به سمت این نمادها گرایش بیشتری دارند.

کامران قزل‌گل عقیده دارد بازار با توجه به شرایطی که دارد روند فرسایشی خود را ادامه می‌دهد و با توجه به قفل بودن بسیاری از نمادها در صف فروش، تنها صعود شاخص موجب برگشت روند تعادلی بازار نمی‌شود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس دیگر اونطور منفی و رکود نخواهد داشت..ـالان دیگه استانه تحمل بین اونا که خستن ومیرن واونا که وضعیتو به ماندن در بورس ترجیح میدن..ـشیمیایها تقریبا توسط تعدادی کارگزاریها خریداری شدن و کف قیمت شیمیاییها همین جاس..سه روز کاری امسال احتمالا بانکیها .حمل ونقلیا .خودرو خساپا فملی..در حال خریدهای کارگزاریها باشند واین یعنی کف این گروها هم همین جاس.صبر .صبر.ـبورس چه با برجام چه بی برجام صعودیه.

  • ناشناس

    سهام های کوچک چندین هفته مثبت بودند در حالیکه کلیت بازار به شدت نزولی بود و سهام های بنیادی در معرض فشار فروش شدید … همان زمان هم خیلی هشدارها داده میشد که شرکت های کوچک در صورت نزولی شدن در صف فروش برای مدتی طولانی قفل خواهند شد!!! به هرحال ان شاالله که هرچه زودتر کل بازار برگردد و هیچ سهام داری در ضرر نماند.

  • ناشناس

    فشار فروش بخاطر مهلت تقاضای وجه و واریز بحساب بود و پول لازم ها نقد کردند البته فرصت خرید خوبی بود اونایی که هنوز تردید دارند پالایش با توجه به افزایش شدید قیمت نفت و گزارشات مثبت دولت براحتی تا 15000 تومان فروردین ماه خواهد رسید و البته سهم همیشه نقد هست.

  • مجمع تحلیلگران بورس

    خب بالاخره یک عده هستن که باید ضرر کنن. این عده میفروشن تا صف فروش

  • علیزاده

    چرا وقتی که ۸۰ درصد سهام قفل صف فروش هستند شاخص کل مثبته؟ اصلأ چه ضرورتی دارد که به زور و لطایف الحیل شاخص کل مثبت باشد؟ مهم کلیت بازار است که با رنج منفی قفل صف فروش هستند بیش از ۲۵ روز است که سهام در صف فروش قفل هستند نمادهای کوچک یک ماه است رنج منفی می‌کشند و شاخص سازها مثبت هستند بعد از مدتی وقتیکه شاخص سازها بخواهند اصلاح کنند سهام کوچک و متوسط دوباره منفی خواهند و این روش حمایت از شاخص سازها به ضرر بیشتر سهام کوچک منتهی می شود و روش درست حمایت از کلیت بازار یا عدم حمایت از کلیت بازار است تا تعادل در بورس برقرار شود
    # مال باختگان بازار سرمایه قربانی سیاست مهار تورم دولت هستند دولتمردان ادعا دارند برای مهار تورم و معیشت مردم سود سپرده بانکی را افزایش و قیمت تولیدات شرکتهای بورسی را کاهش و نرخ ارز را بی دلیل کاهش می‌دهند آیا جز این است که بیشتر مضرات این سیاست های غلط متوجه مردم است چون مال باختگان بازار سرمایه همین مردم و بخصوص از اقشار ضعیف جامعه هستند

  • ناشناس

    چرا تکلیف سهام مستقیم مردم روشن نمیکید پول سهام مردم تاکی دروغ چرا تاکی دروغ

  • ناشناس

    بورس مرد واعتمادی وجود ندارد
    خرابش کردید

  • عباس قلی

    فعلا سهام پتروشیمی و برکت خوب حجم میخورند چون اخبار خوبی پشتش هست.
    ولی متاسفانه سهام خودرویی حقوقی کثیفی داره

  • عفت

    قفل شده.بازش کن

  • ناشناس

    تنها چیزی که درمان نداره مرگ است، قبل از مردن بورس چاره کنید، تا اعتماد برگردد، یعنی مسئولین خون به مغزشان نمی رسد، یا دنبال اهداف دیگه هستند، خدا می داند جلوی ضرر
    مردم را بگیرید، دامنه نوسان را ۰تا ۲۰ کنید، یا _۱تا +۵کنید، به امید حق