کد مطلب: ۵۸۷۰۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های منفی جدید به بورس چه تاثیری در بازار گذاشت؟

سیگنال‌های منفی جدید به بورس چه تاثیری در بازار گذاشت؟

امروز در نیمه اول معاملات شاخص کل بورس با افت ۳۲ هزار واحدی شاخص کل( ۲٫۲۵ درصد) رو به رو شد و در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت. چرا در هفته جاری نوسانات بازار زیاد شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در نیمه اول معاملات شاخص کل بورس با افت ۳۲ هزار واحدی شاخص کل( ۲٫۲۵ درصد) رو به رو شد و در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با ۱۰ هزار واحد منفی در محدوده ۴۰۳ هزار واحد قرار گرفت.

گروه‌های بزرگ بازار امروز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل ‌گذاشتند و در صدر آن‌ها نمادهای پالایشی و فولادی قرار داشتند.

همچنین امروز سیگنال خداحافظی رئیس سازمان بورس از ریاست این سازمان بازار سرمایه را با افت مواجه کرده است. البته این موضوع تازگی ندارد و بازار مدت‌ها است با کوچکترین سیگنالی تغییر می‌کند. از طرح صیانت گرفته تا خبرهای قیمت‌گذاری دستوری صنایع.

درباره علت نوسانات بازار جواد فلاحیان به تجارت‌نیوز گفت: بیشتر نوسانات منفی بازار در این روزها به رفتاری مالی فعالین بورسی برمی‌گردد.

وی در این باره توضیح داد: قبلا هم در بازار پیش آمده همچنین اتفاقاتی رخ دهد و به عبارتی اصطلاحا می‌گویند بازار دیوانه شده است.

این کارشناس بازار معتقد است رفتار بازار به این شکل تنها در کوتاه مدت دوام می‌آورد کوتاه و در نهایت مسیر خودش را پیدا می‌کند.

فلاحیان می‌گوید درباره علت افت شاخص کل بورس دنبال عوامل بنیادی نمی‌توانیم باشیم چون تمام عوامل بنیادی صعود را نشان می‌دهند و بیشتر به همان مسائل رفتاری معامله گرها برمی‌گردد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بیشتر از یک ساله قراره راهشو پیدا کنه اگه تو جنگل کم شده بود تا الان راهو پیدا کرده بود
    دیگه شورشو در اوردن 6 روز کاری که 5 روزشو منفی 5 میخوره و یک روز مثبت 2
    پول مردمو چپاول کردن

  • ناشناس

    این حرفها همش کشکه، اینکه مردم آماتور دارن میفروشن، نه اخوی مشکل دولتمردان و مسئولین هستن که با وجود تورم 50-60 درصد بازم دارن مردم مظلوم را به خاک سیاه میکشن، چطور میشه نمادی بعد از افت 80-90 درصدی بعد از یه رشد 10-20 درصدی سریع میارن به قیمت اولی، اصلا امیدی نیست حتی بعد از 5 سال به اون قیمت اول خودش برسه تا مردم به پول خودشون برسن، عرضه اولیه هم که جای خودش و گل سرسبدشون هم سیتا، وسپهر، پالایش یکم و …

  • محمد

    دوستان و همکاران رییس بورس اعتصاب کردند چه ربطی به مردم و سهام دار داره؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    آقای رییسی بداد پالایش بداد دارایکم یکسال خریدیم برس ..سهام کتوکا وشلعاب وکگاز وسهمهای دیگه چرااینقدر افت کرده ..دست این نامردهای نمک نشناس که با دست رنج مردم کاخ میسازند روقطع کن…یکسال بورس همش منفیه ..بداد مابرس …کارگرساختمانی

    • am1234

      امیدت به خدا باشه اینا برامون کاری نمیکنن

  • ناشناس

    چی میشه ی ماه رییس من بشم ی جوونه تحصیل کرده هستم _تو این ی ماه یکمی خودمو پیدا کنم

  • ناشناس

    وقتی یک کُشتی گیر با تلاشهای خودش مقامی به دست میاره ،ده ها نفر از مسئولین میپرن وسط و با انواع پیامها میخوان بگن که من آنم که رستم بود پهلوان. اما نزدیک به دو ماهه که بخشی مهم از پیکره اقتصاد کشور (بورس) دچار مشکل شده و میلیونها سهامدار سردرگم و کلافه اند، از هیچ کس صدایی در نمیاد. جالبه که از وزیر اقتصاد هم هیچ اظهار نظری نمیشنویم .

    • ناشناس

      کسی شریک بدبختی مردم نمیشه

  • رضا یارمحمدخواه

    ای خدا کارشناسای ما به ادبیات عوامانه روی آوردن در اصطلاح مخ اونام تاب برداشته دیوانه شده بورس
    به ترینیداد و توباتگوییا بگیم بهمون پناهندگی میدن

  • سامان

    من دیگه به رییس جمهور اعتماد ندارم حتی اگر شاخص تا یک ماه دیگه بشه دو میلیون

    • مهدی

      کدام رئیس جمهور؟

    • ناشناس

      تازه به این نتیجه رسیدی?

  • ناشناس

    کارشناس بورس میگه رفتار فعالین بازار باعث افت وخیز بازاره
    فعالین بازار هم غیر از خودشون تمام مسئولین رو مقصر میکنن
    این وسط پیدا کنید پرتغال فروش را

  • ناشناس

    این چه راهی بود که سهام یکسال نیم گذشته نتونسته راهش رو پیدا کنه