کد مطلب: ۷۶۶۹۴۸

سخنان وزارت خارجه فرانسه درباره تحولات هسته‌ای ایران

سخنان وزارت خارجه فرانسه درباره تحولات هسته‌ای ایران

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه تحولات در برنامه هسته‌ای ایران را نگران‌کننده عنوان کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنه کلر لجندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران مدعی شد: گزارش‌ها نشان می‌دهند مسیری که ایران در پیش گرفته، نگران‌کننده است. این تحولات غیرقابل پیش بینی و به شدت جدی هستند.

این اظهارات در پی این مطرح می‌شود که اخیرا شبکه بلومبرگ به نقل از دو منبع دیپلماتیک ناشناس گزارش داده بود که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته وجود اورانیوم ۸۴ درصدی غنی شده در ایران را کشف کردند که برای ساخت سلاح هسته‌ای کافی است.

سخنگوی‌ سازمان انرژی اتمی ایران چندی پیش در رابطه با ادعای غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: وجود ذرات با غنای بالا در هر یک از روندهای غنی‌سازی امری طبیعی است. به عنوان مثال در روند غنی‌سازی اورانیوم تا غنای ۲۰ درصد اورانیوم ۴۷ درصد هم دیده می‌شود و در روند تولید اورانیوم ۶۰ درصد اورانیوم با غنای بالاتر هم دیده می‌شود.

او با بیان اینکه این یک موضوع عادی است و ایران نیازی به پنهان‌کاری چنین موضوعی ندارد، گفت: حتی آژانس هم چنین موردی را گزارش نکرده است.

کمالوندی با تاکید بر این که«ایران تاکنون به غنی‌سازی بالای ۶۰ درصد مبادرت نکرده است»، چنین اخباری را با «اهداف سیاسی و سیاه‌نمایی» دانست و توضیح داد که آنچه آژانس با ایران مطرح کرده درباره وجود ذره (particale) از اورانیوم با غنای بالای ۶۰ درصد در محل برداشت محصول از طریق نمونه‌برداری‌های مرسوم و عادی است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.