کد مطلب: ۱۷۸۳۴۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز:

تخلیه فاضلاب شهری اهواز از ۱۳ محل به رودخانه کارون

تخلیه فاضلاب شهری اهواز از 13 محل به رودخانه کارون

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز با بیان اینکه رودخانه کارون، در حال حاضر فاقد توان خودپالایی است، گفت: اکنون از 13 محل در سطح شهر اهواز، فاضلاب به رودخانه کارون تخلیه می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز اظهار کرد: فاضلاب‌های شهری که به رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز تخلیه می‌شود به سه بخش تقسیم می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی بنی‌عگبه گفت: فاضلاب غرب اهواز به تصفیه‌خانه چنیبه هدایت و تصفیه و بخشی از فاضلاب تصفیه‌شده در رودخانه کارون تخلیه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین فاضلاب شرق اهواز با عبور از مجاورت کارخانه فولاد به نهر مالح هدایت می‌شود و همچنین فاضلاب برخی از مناطق اهواز نظیر لشکرآباد، کوی مشعلی، آخر آسفالت و گلستان بدون تصفیه شدن در رودخانه کارون تخلیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز عنوان کرد: در مجموع در محدوده شهر اهواز از 14 محل به تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون انجام می‌گرفت که اکنون یک محل مسدود شده است ولی همچنن از 13 محل دیگر تخلیه فاضلاب به رودخانه کارون انجام می‌شود.

بنی‌عگبه بیان کرد: همچنین در خارج از محدوده شهر اهواز، فاضلاب تمام روستاهای حاشیه کارون به رودخانه کارون تخلیه می‌شود که البته حجم آن زیاد نیست.

وی افزود: پساب‌های کشاورزی نیز در خارج از محدوده شهر به رودخانه کارون تخلیه می‌شوند که بحث EC این پساب‌ها اکنون مطرح است.

بنی‌عگبه با اشاره به کاهش شدید آورد رودخانه کارون در مقطع اهواز، عنوان کرد: در حال حاضر آورد و دبی رودخانه کارون اهواز در کمترین سطح خود قرار دارد که موجب سلب توان خودپالایی از رودخانه کارون شده است.

وی گفت: یعنی آلاینده‌هایی که به کارون تخلیه می‌شوند، دیگر نمی‌توانند جذب رودخانه شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز افزود: متاسفانه این آلاینده‌ها در حال نشان دادن آثار خود بر رودخانه کارون هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه بار آلایندگی فاضلاب‌های شهری بیشتر حالت میکروبی دارد متاسفانه عواقب و پیامدهای این آلاینده‌ها بر اکوسیستم رودخانه در حال بروز است.

بنی‌عگبه با تاکید بر لزوم تسریع در راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز گفت: این تصفیه‌خانه باید هر چه سریعتر راه‌اندازی شود تا فاضلاب تمام مناطق شرقی اهواز، جمع‌آوری و تصفیه شوند.

وی افزود: همچنین باید آورد رودخانه کارون در مقطع اهواز افزایش یابد تا رودخانه کارون مجددا از توان خودپالایی برخوردار شود.

بنی‌عگبه درخصوص برخی گفته‌ها مبنی بر تخلیه مستقیم فاضلاب تعدادی از بیمارستان‌های اهواز به کارون، تصریح کرد: در حال حاضر همه 20 بیمارستان سطح شهر اهواز به تصفیه خانه فاضلاب مجهز هستند و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست اهواز به طور مرتب تست‌ها و بازرسی‌های لازم از این تصفیه‌‌خانه‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز ادامه داد: علاوه بر این آزمایشگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به منظور حصول اطمینان از نتایج آزمایش‌های کارشناسان ما از این تصفیه‌خانه‌ها نمونه‌برداری می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.