کد مطلب: ۳۴۹۹۷۸

عضو فراکسیون امید مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

پیش‌بینی کمبود درآمدهای نفتی در ۹۸ / نباید SPV محدود به چند اقلام خاص بماند

پیش‌بینی کمبود درآمدهای نفتی در 98 / نباید SPV محدود به چند اقلام خاص بماند

محمود صادقی اعتقاد دارد که اقدام اروپا برای راه‌اندازی کانال مالی به عنوان گام اول مناسب است. اما به شرط آنکه تداوم داشته و صرفا محدود به چند قلم کالاهای ضروری فعلی نباشد. 

طی چند روز گذشته و به دنبال راه‌اندازی کانال مالی اروپا برای حفظ تبادلات اقتصادی با ایران، اظهار نظرها و بحث‌های مختلفی پیرامون مفید یا غیرمفید بودن آن شکل گرفته است. روزنامه کیهان روز شنبه در گزارشی انتقادی عنوان کرده بود که کوه کانال مالی اروپا موش زایید! سایر روزنامه‌های منتقد دولت نیز هر کدام به بی‌اهمیت بودن چنین کانالی پرداخته بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در کنار منتقدان، برخی دیگر از رسانه‌ها و شخصیت‌های نزدیک به دولت، از اقدام اروپا برای راه‌اندازی چنین کانالی استقبال کرده‌اند. با این حال، محمود صادقی عضو فراکسیون مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تجارت‌نیوز اعتقاد دارد که این اقدام اروپا به عنوان گام اول مناسب است. اما به شرط آنکه تداوم داشته باشد و صرفا محدود چند اقلام کالاهای ضروری فعلی نباشد.

عضو فراکسیون امید مجلس به تجارت‌نیوز، می‌گوید: این اقدام اروپایی‌ها از بعد سیاسی نشان‌گر افتراق نظر اروپا با آمریکا در خصوص برجام است که در گذشته نیز وجود داشت. یعنی به نوعی اروپا قصد ندارد که زیر بار این عهدشکنی آمریکا برود.

وی ادامه می‌دهد: به نظر برای گام اول، این اقدام اروپا مناسب است. اما به شرطی که چنین اقداماتی تداوم داشته باشد و موارد آن توسعه پیدا کند. چرا که اکنون محدود بوده و مربوط به برخی اقلام خاص مانند دارو است.

صادقی در پاسخ به این سوال که آیا مخالفت‌های داخلی می‌تواند تاثیر منفی بر تداوم همکاری اروپایی‌ها داشته باشد، می‌گوید: اختلاف نظرها در داخل کشور وجود دارد و به نظرم نباید زیاد نگران آن بود. در واقع باید توجه ما معطوف به این باشد که اروپایی‌ها بتوانند در مقابل این زورگویی آمریکا ایستادگی کنند.

محمود صادقی همچنین اضافه می‌کند: اتفاقا به نظرم دولت می‌تواند از این اختلاف نظرها به عنوان یک فرصت در راستای وادار کردن طرف‌های مقابل ما برای اجرای تعهداتشان بیشتر استفاده کند.

عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مهم‌ترین چالش اقتصادی سال 98، می‌گوید: به نظرم مشکل ما در سال آینده کمبود درآمدهای نفتی است و این مشکل می‌تواند با انضباط مالی و شفافیت برطرف شود. دولت برای سال 98 باید از طریق انضباط مالی و شفافیت بتواند بودجه کشور را مدیریت بهینه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.