کد مطلب: ۶۵۲۲۷۱

تداوم گرد و خاک در آسمان چند استان

تداوم گرد و خاک در آسمان چند استان

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای ابری همراه با وزش باد شدید، رگبار باران و نفوذ گرد و خاک از عراق به چندین استان کشور پدیده غالب جوی برای امروز (یکشنبه) و فردا خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناس سازمان هواشناسی هوای امروز و فردا را ابری همراه با وزش باد شدید، رگبار باران و نفوذ گرد و خاک از عراق به چندین استان کشور پیش‌بینی کرد.

ایرنا گزاش می‌دهد، کبری رفیعی گفت: امروز شدت نفوذ گرد و غبار از عراق به استان کرمانشاه افزایش می‌یاید. این پدیده موجب کاهش کیفیت هوا در کل استان می‌شود.

این وضعیت امروز به نواحی مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز هم کشیده می‌شود.

رفیعی ادامه‌ داد: امروز همچنین تمرکز بارش‌ها در شمال‌غرب و شمال کشور، استان‌های ساحلی خزر، بخشی‌هایی از شرق، مرکز و جنوب کشور خواهد بود و برای این مناطق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی اضافه‌کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در شمال‌غرب، استان‌های ساحلی خزر و برخی مناطق شمال‌شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی ، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما در شمال‌شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اعلام صدور هشدار دریایی توضیح‌داد: امروز و فردا محدوده خلیج فارس، بخش‌های مرکزی و شرقی متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت از ظهر دوشنبه تا پایان وقت سه‌شنبه شدت یافته و بیشینه ارتفاع حداکثر دو متر در بندر بوشهر و شرق خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: در این مدت شرق عمان در استان سیستان و بلوچستان و پاره‌ای از مناطق مرکزی و تنگه هرمز مواج و متلاطم و ارتفاع امواج حداکثر ۱.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.