کد مطلب: ۲۸۵۶۷۷

تردد شبانه در بنادر از سرزمین اصلی به جزایر

تردد شبانه در بنادر از سرزمین اصلی به جزایر

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر سفر دریایی شبانه از سرزمین اصلی به جزایر وجود دارد و حتی ممکن است است تعداد آن افزایش یابد، اما گردشگری دریایی شبانه به دلیل دور بودن از ساحل مناسب نیست.

هادی حق شناس، در توضیح میزان گردشگری در دریا در تابستان سال جاری بیان کرد: در تابستان سال جاری میزان گردشگری دریایی افزایش خواهد یافت و سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا ایمنی گردشگری دریایی را ارتقا بخشد؛ به طور مشخص بحث تعیین محدوده تردد، استفاده از لوازم و تجهیزات ایمنی، جلیقه نجات و نیز کنترل لوازم ایمنی شناور‌ها در دستور کار سازمان قرار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به سفر شبانه دریایی از سرزمین اصلی گفت: در حال حاضر سفر دریایی شبانه از سرزمین اصلی به جزایر وجود دارد و حتی ممکن است است تعداد آن افزایش یابد، اما گردشگری دریایی شبانه به دلیل دور بودن از ساحل مناسب نیست.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تامین ایمنی شناور‌های اجاره‌ای، بیان کرد: مالکان شناور می‌توانند به منظور اجاره شناور خود اقدام کنند، اما در هر شرایطی ایمنی شناور‌ها بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و ایمنی را کنترل می‌کند.

حق شناس در مورد استفاده از کشتی کروز در حوزه گردشگری دریایی، خاطر نشان کرد: به جز یک مورد کشتی کروز که به صورت شبانه روزی در دریا تردد می‌کند (کشتی سانی در کیش) کشتی کروز دیگری نداریم، اما فعالان گردشگری دریایی را تشویق می‌کنیم که از تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی استفاده کنند و به منظور ورود کشتی کروز به مرز خلیج فارس اقدام نمایند.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.