کد مطلب: ۵۲۱۶۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مسافران نوروز عمل‌های جراحی را مختل کردند! / صف‌های طولانی در آزمایشگاه‌ها

مسافران نوروز عمل‌های جراحی را مختل کردند! / صف‌های طولانی در آزمایشگاه‌ها

بیماران شب عید در آزمایشگاه‌ها معطل صف عریض و طویل مسافرانی شده‌اند که باید برای سفرشان تست کرونا بدهند. بسیاری از بیماران می‌گویند صف مسافران و تاخیر در اعلام نتیجه آزمایش آنها، جراحی‌هایشان را عقب انداخته است. 

به گزارش تجارت‌نیوز اینجا آزمایشگاهی در حوالی خیابان امیرآباد تهران است. ازدحام جمعیت در صف‌های نمونه‌گیری خیلی‌ها را نگران ابتلا به کرونا کرده و غرغرها در صف‌های طولانی به وضوح شنیده می‌شود.

بعضی بیماران شماره موبایل‌شان را روی کاغذ نوشته‌اند و به اپراتور می‌گویند ترجیح می‌دهند به جای انتظار در این ازدحام، در خیابان قدم بزنند تا نوابت‌شان شود! آنها از اپراتور می‌خواهند که به محض فرا رسیدن نوبت‌شان با آنها تماس بگیرد.

تست کرونا بدون بیمه

بعضی دیگر هم قید صف طولانی را زده و به دنبال آزمایشگاهی دیگر می‌روند. متصدیان آزمایشگاه می‌گویند بسیاری از مراجعان مسافران شب عید هستند و برای آزمایش کووید ۱۹ آمده‌اند. آزمایش کووید ۱۹ روی دفترچه حساب نمی‌شوند و مسافران زیادی از اینکه مجبورند ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای آزمایش هر عضو خانواده بدهند شاکی هستند.

با این حال هیچ کدام این مسایل باعث نشده که قید مسافرت نوروز را بزنند. بیشترشان مسافر ترکیه هستند و بعضی هم مسافر پروازهای داخلی. زن میانسالی که مسافر ترکیه است به زن دیگر می‌گوید که برای پروازهای داخلی به اندازه پروازهای خارجی سخت نمی‌گیرند و نیازی نبود که هزینه اضافه بدهد و زنی که مخاطب اوست به سراغ صندوق می‌رود تا برای پس گرفتن پول آزمایش رایزنی کند.

بعضی هم از نتیجه تقلبی آزمایش می‌گویند که بعضی آزمایشگاه‌های زیرزمینی به مسافران می‌فروشند و فقط ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان قیمت دارد! عده‌ای اما اعتقاد دارند که به ریسکش نمی‌ارزد و پول قرنطینه دو هفته‌ای در کشورهای خارجی را ندارند و البته بعضی که بدبین‌تر به نظر می‌رسند این رفتار دولت ترکیه یعنی قرنطینه اجباری در هتل‌ها را تعمدی سختگیرانه و برای درآمدزایی از گردشگران خارجی می‌دانند.

مسافران نوبت جراحی‌مان را عقب انداختند

در میان سیل مسافران اما، بیماران گرفتار شده‌اند. نتیجه آزمایش کووید ۱۹ بسیاری از بیماران در نوبت جراحی، معطل مانده است. مرد سالمندی به آزمایشگاه آمده و داد و بیداد می‌کند که نوبت جراحی‌اش به دلیل تاخیر در اعلام نتیجه آزمایش عقب افتاده است و متصدیان آزمایشگاه به صف مسافران اشاره می‌کنند و می‌گویند جواب عقب افتادن بلیت این افراد را هم باید بدهیم!

بیماران دیگر وارد مجادله می‌شوند که بیماران مهم‌تر هستند و یا مسافران؟ و مسافران شروع به توجیه می‌کنند که هرکدام‌شان تا چه اندازه گرفتار آن سفر خارجی هستند. بعضی از مسافران هم پای مراجعان جراحان زیبایی را وسط می‌کشند که مگر واجب است که همه شب عید عمل جراحی زیبایی کنند و باید ماجرا اولویت‌بندی شود اما چه کسی می‌خواهد به این اولویت‌بندی‌ها رسیدگی کند؟

۸۰ درصد آژانس‌های گردشگری تعطیل شدند

حرمت‌اله رفیعی، رییس انجمن آژانس‌های مسافرتی اما از روزگار ناکوک آژانس‌های مسافرتی می‌گوید و به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد که بیشتر از ۸۰ درصد آژانس‌های مسافرتی در سال شیوع کرونا تعطیل شده‌اند. هرچند که برخی هنوز مجوزهایشان را باطل نکرده‌اند.

او تخمین می‌زند که امسال حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر برای سفر نوروزی اقدام کرده‌اند اما این آخرین امید فعالان صنعت گردشگری برای زنده ماندن است.
رفیعی تاکید می‌کند که چگونه است که بازارها به راه و همه صنوف بدون هیچ نظارتی شاهد سیل جمعیت مردم هستند اما سختگیری‌ها برای صنعت گردشگری به اوج رسیده است؟

با این وجود شرایط سخت شیوع کرونا قضاوت را دشوار کرده است و به نظر می‌رسد که برنامه‌ریزی برای فعالیت صنوف از سردرگمی عجیبی رنج می‌برد.

مطالعه گزارش هشدار وزارت بهداشت درباره ویروس انگلیسی کرونا پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    مطمئنم همین الانم امار بیشتر از چیزی هست که اعلان میکنن و جان یک نفر هم با ارزش است . البته عید خوبی نخواهیم داشت قطعا ولی شاید اقتصاد بخشی از جامعه برای چند صباحی دیگر از کار نیفتد ولی در کل همه متضرر این شرایط و این مدیریت هستیم .

  • ناشناس

    امسال بر خلاف سال گذشته همه چیز توسط مسوولین عادی انگاری شده و همین دیدگاه نیز به مردم سرایت کرده است . آقای رئیس جمهور که شرایط دید و بازدید را تشریح فرمودند و وزرا و معاونین هم شرایط سفر های نوروزی را ، ازدحام جمعیت در بازارها نشان می دهد که بر خلاف سال گذشته مردم هم به تاسی از مسوولین هم به فکر عید هستند و سفرهای نوروزی ، خدا به خیر کند ……..