کد مطلب: ۱۹۴۴۹۳

تشدید برخورد قانونی با خودروهای آلاینده در البرز

تشدید برخورد قانونی با خودروهای آلاینده در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با توجه به غلظت بالای آلایندگی هوا طرح تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا در این استان اجرا شد.

سرهنگ همایون شریفی افزود: به دنبال اعلام سازمان محیط زیست مبنی بر افزایش آلاینده‌ها این طرح به مدت چهارروز اجرایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی اضافه کرد: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود توقیف وبه تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این طرح اعمال قانون می‌شوند.

وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی هرساله درنیمه دوم سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می‌کند.

شریفی بیان کرد: طبق قانون، حرکت وسائط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به غلظت آلاینده‌ها در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج این طرح به صورت ویژه در استان البرز اجرایی شده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می‌رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آن‌ها اقدام کنند.

وی افزود: اکنون 13 مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می‌توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

شریفی گفت: پس از توقیف خودروهای دودزا، صاحبان آن‌ها باید در کمترین زمان به رفع آلایندگی خودرو اقدام کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.