کد مطلب: ۶۳۲۱۵۶

تشدید مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور

تشدید مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای، بندی از قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور را در سال آینده اصلاح کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) بندهای الحاقی (۱) و (۲)تبصره (۱۰) بودجه ۱۴۰۱ به شرح زیر تصویب شد.

بند الحاقی ۱- در انتهای ماده ۲ قانون مجازات اخلالاگران در نظام اقتصادی کشور مصوب سال ۱۳۶۹/۹/۱۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی، بعد از عبارت «جریمه مالی» عبارت و «جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده است» اضافه می‌شود.

بر این اساس قانون مجازات اخلالاگران در نظام اقتصادی کشور به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«هر یک از اعمال مذکور در بندهای ماده ۱ چنانچه به قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران و یا به قصد مقابله با آن و یا با علم به‌مؤثر بودن اقدام در مقابله با نظام مزبور چنانچه در حد فساد فی‌الارض باشد مرتکب به اعدام و در غیر این صورت به حبس از پنج سال تا بیست سال‌محکوم می‌شود و در هر دو صورت دادگاه به عنوان جزای مالی جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده است ، به ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون به دست آمده باشد حکم خواهد داد. دادگاه می‌تواند علاوه بر جریمه مالی و حبس، مرتکب را به ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم نماید.»

بند الحاقی ۲ تبصره ۱۰ نیز تصویب شد که به موجب آن، « معادل دودرصد(۲%) وجوه قطعی برگشتی به حساب خزانه و یا حساب دستگاههای اجرائی، ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور.»( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.