کد مطلب: ۱۷۹۷۸۴

همزمان با ورود فرستاده ترامپ؛

تظاهرات «روز خشم» در مناطق مختلف فلسطین آغاز شد

تظاهرات «روز خشم» در مناطق مختلف فلسطین آغاز شد

نیروهای رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) که بنا بر فراخوان جنبش فتح «روز خشم» اعلام شده است، ۲۷ فلسطینی از جمله چند تن از رهبران فتح را در کرانه باختری و قدس بازداشت کردند.

تعداد زیادی از فلسطینی‌ها امروز که روز خشم آن‌ها علیه اقدام آمریکا درباره قدس است، برای برگزاری تظاهرات گسترده به سمت قلندیا در شمال قدس رفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همزمان نیز تعداد زیادی از نیروهای رژیم صهیونیستی در ایست بازرسی قلندیا مستقر شدند. نیروهای اشغالگر منطقه باب العامود در قدس را تبدیل به یک مقر نظامی برای ممانعت از رسیدن تظاهرکنندگان به آنجا کردند.

فلسطینی‌ها در شهرهای مختلف کرانه باختری و نوار غزه تظاهرات خود علیه اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس را آغاز کردند.

در قدس نیروهای رژیم صهیونیستی به منازل شهروندان و ورودی روستای العیساویه حمله کردند.

تظاهرات در شهرهای مختلف کرانه باختری نیز در مخالفت با تصمیم آمریکا در قبال قدس آغاز شد.

نیروهای اشغالگر به سمت تظاهرکنندگان در شرق اردوگاه جبالیا در شمال غزه آتش گشودند.

در همین راستا نیروهای رژیم صهیونیستی ۲۷ فلسطینی را در کرانه باختری و قدس بازداشت کردند که از جمله آن‌ها عدنان غیث، مسؤول پرونده قدس در شورای انقلابی فتح و عوض السلایمه، عضو دیگر این جنبش است.

خالد البطش یکی از رهبران جهاد اسلامی اعلام کرد، راه حل مقابله با دشمن درست‌ترین راه حل برای تحقق پیروزی است.

البطش در حاشیه تظاهراتی که به دعوت گروه‌های ملی و مقاومت برگزار شده بود، گفت:‌ ما برای درگیری بیشتر با دشمن آماده‌ایم تا پرونده قدس باز بماند.

وی از محمود عباس خواست، صراحتا راه حل صلح خاورمیانه را اعلام کند و به رسمیت شناختن اسرائیل را پس بگیرد.

درگیری‌های شدیدی نیز میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در شرق شهر نابلس و در نزدیکی منطقه مقبره یوسف نبی رخ داد و صدها جوان فلسطینی خیابان عمان را که به این منطقه منتهی می‌شود، بستند.

این درگیری‌ها به زخمی شدن چند جوان فلسطینی منجر شد.

همچنین خبرنگار فلسطین الیوم گزارش داد، صبح امروز در شرق غزه صدای انفجار ناشی از حملات توپخانه‌ای تانک‌های اشغالگران که در مرزهای شرقی غزه مستقر هستند، شنیده شد. این حمله زمینی خالی در میدان ملکه در محله الزیتون در شرق غزه را هدف گرفت.

ورود فرستاده آمریکا در امور صلح خاورمیانه به فلسطین اشغالی

از سوی دیگر جیسون گرینبلات، فرستاده آمریکا به خاورمیانه سه‌شنبه شب وارد فلسطین اشغالی شد و با هماهنگ کننده فعالیت دولت اسرائیل و فرستاده اتحادیه اروپا به خاورمیانه در کمیته چهارجانبه بین المللی دیدار کرد.

وی قرار است با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار کند.

این در حالی است که قرار است مجمع عمومی سازمان ملل فردا (پنجشنبه) بنا به درخواست کشورهای عربی و اسلامی جلسه فوق‌العاده‌ای را درباره اقدام ترامپ برگزار کند.

ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت: مجمع عمومی درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای رای‌گیری خواهد کرد که بر لغو اقدام ترامپ تاکید دارد.

در همین حال دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: استفاده اسرائیل از سلاح جنگی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان فلسطینی را می‌توان نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر به حساب آورد.

این دفتر از نتایج تحقیقات نظامی اسرائیل مبنی بر اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی در شهادت ابراهیم ابوثریا هیچ تخلفی نکرده‌اند، انتقاد کرد.

منبع: شبکه خبری المیادین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.