کد مطلب: ۴۳۹۰۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعطیلی دو کارخانه بزرگ به دنبال شیوع ویروس کرونا

تعطیلی دو کارخانه بزرگ به دنبال شیوع ویروس کرونا

شرکت پاناسونیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد به خاطر شیوع کروناویروس، کارخانه بزرگ “گیگافکتوری ۱” را موقتا تعطیل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت "پاناسونیک" (Panasonic) به خاطر شیوع کروناویروس تصمیم گرفته تا حدود ۳۵۰۰ کارمند را از کارخانه بزرگ خود در نوادا که با همکاری تسلا راه‌اندازی شده، بیرون ببرد و کارخانه را موقتا تعطیل کند.

این شرکت اعلام کرده که قصد دارد فعالیت کارخانه نوادا را فعلا تعطیل کند و این کارخانه موسوم به "گیگافکتوری ۱" (Gigafactory ۱) را به مدت ۱۴ روز بسته نگه دارد. یقینا این تصمیم، هزاران کارمند این کارخانه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

"گیگافکتوری ۱" که کارخانه تولید باتری‌های لیتیوم- یون برای خودروهای شرکت تسلا موتور است، یکی از بخش‌های مهم هدف تسلا برای ارتقای جهان در دستیابی به انرژی جایگزین با گسترش ظرفیت باتری و کاهش هزینه خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود. پاناسونیک، یکی از شرکا و تجهیزکنندگان مهم تسلا در این پروژه بوده است.

در این بیانیه که توسط "آلبرتو کانال" (Alberto Canal)، سخنگوی پاناسونیک اعلام شد، آمده است: پاناسونیک متعهد است تا از سلامت و تندرستی همه کارمندان خود محافظت کند. فعالیت‌های کارخانه پاناسونیک در نوادا این هفته کاهش خواهند یافت و کارخانه به مدت ۱۴ روز بسته خواهد بود. کارمندان در دوره ۱۴ روزه بسته بودن کارخانه، حقوق و مزایای کامل خود را دریافت خواهند کرد. پاناسونیک در این مدت، بررسی‌هایی را انجام خواهد داد تا از پاکیزه بودن کارخانه مطمئن شود. کارخانه در این ۱۴ روز، مورد پاکسازی کامل قرار خواهد گرفت.

تسلا هنوز نظری در این مورد بیان نکرده است.

منیع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.