کد مطلب: ۴۶۷۲۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت به تعویق افتاد

تغییر کارگزار ناظر سهام عدالت به تعویق افتاد

قرار بود این هفته طی جلسه‌ای درباره تغییر کارگزار ناظر در فروش سهام عدالت تصمیم‌گیری شود که ظاهرا جمع‌بندی نهایی انجام نشده و به هفته آینده موکول شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار بود در جلسه‌ای که این هفته برگزار می‌شود درخصوص تغییر کارگزاری ناظر سهام عدالت تصمیم‌گیری شود.

حدود دو میلیون و 300 هزار نفر از 18 میلیون و 300 هزار نفری که روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند در بیش از دو ماه گذشته اقدام به فروش سهام خود کرده‌اند اما عملکرد کند و ناقص کارگزاری‌ها و بانک‌ها موجب نارضایتی سهامداران شده است.

طبق گفته رئیس‌جمهور 30 درصد دوم سهام عدالت در روز یکشنبه هفته آینده و برخی از این سهامداران به دنبال تغییر کارگزار ناظر هستند و می‌خواهند برای فروش 30 درصد دوم سهام خود از یک کارگزاری دیگری استفاده کنند یا دیگر از بانک استفاده نکنند.

براساس این درخواست سهامداران، قرار بود در اوایل هفته جاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، کانون کارگزاران و شرکت سپرده‌گذاری در خصوص امکان تغییر کارگزار ناظر برگزار و تصمیم‌گیری شود.

اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی از این است که در جلسه‌ این هفته درباره تغییر کارگزار ناظر شرکت‌کنندگان به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند، بنابراین تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به هفته آینده موکول شده است.

سامانه‌های درگیر در موضوع آزادسازی سهام عدالت از ابتدا با مشکلاتی مواجه بودند، به نحوی که درخواست فروش برخی از سهامداران را ثبت نکرده‌اند.

برخی از سهامداران اظهار می‌کنند که بین چند هفته تا دو ماه از ثبت درخواست فروش سهام عدالتشان می‌گذرد اما هیچگونه وجهی دریافت نکرده‌اند و وقتی برای پیگیری با شماره 1569 یا کارگزاری‌ها تماس گرفته‌اند به آنها گفته شده که درخواست آنها ثبت نشده است.

از سوی دیگر چند هفته قبل نیز شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد که از دو میلیون متقاضی فروش، سهام 600 هزار نفر به فروش نرفته و کارگزاری‌ها باید علت فروخته نشدن سهام را به سهامداران توضیح دهند.

بنابراین مشکلات و تعلل کارگزاری‌ها و بانک‌ها درباره فروش سهام عدالت موجب شده که برخی از آنها از فروش سهام خود پشیمان شوند، برخی دیگر به فکر تغییر کارگزار ناظر بیافتند و برخی دیگر نیز به بازار سیاه خریدوفروش سهام روی بیاورند.

چون فروش سهام عدالت در بازار غیررسمی (یعنی به جز از طریق بانک‌ها و کارگزاری‌ها) غیرقانونی است، به نظر می‌رسد فروش سهام عدالت در بازار آزاد موجب ضرر هر دو طرف معامله یعنی هم خریدار و هم فروشنده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من ۳ماه هس زدم شبام تغیر کنه سامانه سهدی هستم داخل سجام تغیر کرده ولی تو سامانه سهدی نه چکار کنم؟

    • ناشناس

      از سایت سهام عدالت .آی آر بزن ویرایش کد شمارتووو

  • ناشناس

    لطفا امکان تغییر کارگزار بانکی یا هر کارگزاری که سهام عدالت بعد ۳ ماه به فروش نرسانده ایجاد کنید الان ۳۰ درصد دوم میخوام بفروشم اما کارگزاری قبلی کاری کرده کلا پشیمانم بعد ۳ ماه تازه کم کم پول واریز کردن چ

  • ناشناس

    چرا ی ساز و کار دقیق برا فروش سهام عدالت انجام نمیشه،چرا تغییر کارگذاری نمیشه،چرا بانک ها پاسخگو نیستن،چرا نمی‌تونیم بعد از سه ماه که واریز نداشتیم ،حداقل انصراف بدیم،چرا تلفن جواب نمیدن

    • ناشناس

      چشمتون رو چرا باز نکردین ک کارگذاری خوبه یا نه؟ از من دوهفته ای فروش رفت

  • لیلا

    من توی ایوا زدم واسه فروش سهام عدالت بهم کد رهگیری داد الان توی کارگزاری اگاه هم زدم تکلیف کد رهگیری بانک چی میشه پس

    • Khaled

      کارگزاری فارابی از همه شون بهتره

    • ناشناس

      منم از اونجا ۳۰ درصدو فروختم چرا به ۱۵ ۶۹ میزنگم میگه کارگذار ناظرنت مفیده

  • ناشناس

    خیلی دولت ما بیشرفه دو ماهه ۳۰ درصد سهاممو فروختم ولی خبری نیست دولت بیشرف من احتیاج دارم که فروختم به خدا مستاجرم با ۱۰ میلیون پیش برم کجارو بگیرم یه ماه دیگه هم مهلتم تموم میشه باید تخلیه کنم بابا ما دردمونو به کی بگیم

  • ناشناس

    سلام خدا قوت…خیلی وقت می گذارد سهام عدالت بفروش گذاشتم چرا کد برسی دریافت نکردم کارگزارمفید انتخاب کردم حالا چکنم گیرافتادیم عجب کلاه سر مان رفته نه…. ادم فقیر گناه داره نیاز داشتیم به پول..پولمان بدهید خوردن نداره بخدا یکی دو تا نیست من نمی بخشم اونهم نمی بخشن باورکن

  • ایرانی

    من خودم زدم کارگزاری سعدی واقعا افتضاحه،شنیدم مفید از همه بهتره و بانک ملی

    • Khaled

      خوبه که

    • ناشناس

      کی این غلطو کرده ک بانک ملی بهتره؟؟؟سه ماهه جواب نمیده ی ریالم واریز نکرده

  • ناشناس

    من دو ماه پیش سهامم رو فروختم ولی زنگ زدم گفتن درخواستت تایید نشده،چرا کسی نیست بداد مردم برسه اگرما خلاف میکردیم تاحالا صدبار دادگاهی شده بودیم،
    قانون فقط برعلیه مردم بدبخت جامعه ست وپشت وانه پولدارهاست که بانک دارن

  • برافروخته شدم از دست مفید وملی

    من سه ماه پیش از طریق بانک ملی فروختم سی درصد از سهاممو .چندروز قبل زنگ زدم سامانه ذینفعان گفتن کارگزار انتخاب شده در خواست فروشتونو تایید نکرده.با کارگزاری تماس بگیرید.تماس گرفتم با کارگزاری مفید به عنوان ناظر گفتن باید از طریق سامانه خودمون ثبت کنید وتوپ رو به زمین خودم انداختن وگفتن باید خودتون تایید کنید تا بفروش برسه.خب ان موقعی که من فروختم یا خیلی های دیگه که تا حالا پولی براشون واریز نشده مگه وکالت به بانک ملی ندادیم مگه کارگزار نباید تایید کنه.خداوکیلی چرا اینکارا رو میکنید چرا.

  • غلامی

    سلام ودرودازچهارده خردادبرای فروش سهام عدالت دربانک ملت کارگزاری بانک اقدام کرده ام وتا امروز بیست وششم شهریور حدود یک ملیون ودویست هزارتومان دریافت کردم سه ماه ودوازده روز سهام من به فروش نرفته است هیچ ایرادی چه ازنظرشماره تلفن ویاشماره شبا نداشتم امیدوارم کسی باشه ودلیل آن را بپرسه چون کسی به حرف وخواسته مااهمیت نمیده امیدوارم رسیدگی بشود