کد مطلب: ۱۳۴۳

تفاهم نامه خط آهن سریع السیر قم – اصفهان با چینی ها به امضا رسید

مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست گذاری تأمین مالی خارجی پروژه های وزارت راه و شهرسازی از انعقاد نخستین تفاهم نامه با سرمایه گذاران چینی به منظور سریع السیر شدن خط آهن قم – اصفهان خبر داد. به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اصغر فخر

مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست گذاری تأمین مالی خارجی پروژه های وزارت راه و شهرسازی از انعقاد نخستین تفاهم نامه با سرمایه گذاران چینی به منظور سریع السیر شدن خط آهن قم - اصفهان خبر داد.

به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اصغر فخر کاشانی افزود: پس از برگزاری چند نشست با طرف چینی برای تامین مالی و اجرای پروژه خط آهن سریع السیر قم - اصفهان، در نهایت تفاهم نامه یاد شده به امضا رسید.

به گفته وی، پیش از این تعدادی قرارداد توسط وزارت راه و شهرسازی با چینی ها برای انجام برخی پروژه های عمرانی و راهسازی منعقد شده بود که پس از بازنگری در این قراردادها و تامین خواسته وزارت راه و شهرسازی در نهایت با چینی ها به توافق رسیدم.

مشاور وزیر و رئیس شورای هماهنگی و سیاست گذاری تأمین مالی خارجی پروژه های وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه در صورتی که طرف چینی انجام برخی از امور را به شرکت های دیگری واگذار کند که مورد توافق نباشد، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل اقدام به انجام آن خواهد کرد و هزینه مربوطه از محل فاینانس در نظر گرفته شده تامین خواهد شد.

یادآور می شود؛ پیش از این محسن پور سید آقایی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود با توجه به افزایش اعتبارات راه آهن در بودجه سال جاری، 15 هزار میلیارد اعتبار برای رفع گلوگاه ها و بهبود شبکه راه آهن کشور هزینه خواهد شد تا با افزایش سهم این بخش در جا به جایی کالا و مسافر در کشور، تردد مردم با ناوگان حمل و نقل ریلی نیز بیش از پیش تسهیل شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.