کد مطلب: ۶۵۵۱۵۴

امضای تفاهم‌نامه میان ازکی‌وام و پست‌بانک

امضای تفاهم‌نامه میان ازکی‌وام و پست‌بانک

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان ازکی‌وام و پست‌بانک ایران با هدف همکاری در راستای اتصال نهادهای دولتی و پلتفرم‌ها، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس واقع در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

مراسم امضای تفاهم‌نامه میان ازکی‌وام و پست‌بانک ایران با هدف همکاری در راستای اتصال نهادهای دولتی و پلتفرم‌ها، ۲۲ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس واقع در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ازکی ‌وام ، براساس این تفاهم‌نامه، ازکی‌وام با همکاری پست‌بانک ایران، اعتبار لازم را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا بدون مراجعه حضوری و در شرایطی ساده‌تر از طرح‌های قبلی، کالاهای موردنیاز خود را خریداری کنند.

در این مراسم محمد مهدی مومنی مدیرعامل ازکی‌وام؛ تیم لطیف رئیس هیات‌مدیره ازکی‌وام؛ سید اصغر جلیلی‌نیا رئیس هیات‌مدیره پست‌بانک ایران؛ بهزاد شیری، مدیرعامل پست‌بانک ایران؛‌ محمدامین آقامیری معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اکبر قنبرپور مشاور وزیر حضور داشتند.

از اهدافی که در امضای این تفاهم‌نامه ذکر شد، تامین و اختصاص اعتبار به کاربران برای خرید اقساطی کالا و خدمات با استفاده از سفته الکترونیکی و کاملا آنلاین عنوان شد.

دریافت اعتبار کاملا آنلاین و با شرایطی ساده‌تر

محمد مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام در حاشیه این رونمایی درخصوص شکل‌گیری همکاری این شرکت با پست‌بانک ایران توضیح داد: «پست‌بانک به‌عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای استراتژی اقتصاد دیجیتال است. به ‌همین دلیل بنای همکاری با استارت‌آپ‌ها را دارد و با سامانه‌های بانکداری باز، ظرفیت مناسبی را برای حوزه فین‌تک و لندتک فراهم کرده است. هرچند دیگر بانک‌ها نیز مایل به همکاری با استارت‌آپ‌ها هستند، اما اولین بانکی که این ظرفیت را به مرحله اجرا رسانده، پست‌بانک بوده است.»

مدیرعامل ازکی‌وام در پاسخ به این سوال که طرح جدید اعتباری با پست‌بانک ایران چه ارزش‌افزوده‌ای نسبت به دیگر طرح‌های اعتباری پیشین دارد، توضیح داد: «در ابتدا باید بگوییم که مدت‌زمان پرداخت اقساط در این طرح ۲۴ ماهه با نرخ سود مصوب بانک مرکزی است که هزینه کمتری برای مشتری به دنبال دارد. از دیگر ویژگی‌های طرح پست بانک ایران این است که سازوکار دریافت اعتبار، کاملا آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود.»

به گفته او در این طرح می‌توان شرایط راحت‌تری را برای کاربران در فرایند دریافت اعتبار مانند ارائه سفته الکترونیکی به‌جای چک ضمانت و امضای دیجیتال فراهم کرد. در این صورت به‌دلیل استفاده بیشتر از ابزارهای دیجیتال، طرح جدید وجه تمایز بیشتری نسبت به طرح‌های قبلی ازکی‌وام دارد.

مومنی درخصوص اینکه چه افرادی واجد شرایط دریافت اعتبار ازطریق این طرح هستند، گفت: «افرادی که ازطریق طرح پست‌بانک ایران، درخواست اعتبار می‌دهند، لازم است که از نمره اعتبارسنجی قابل‌قبولی برخوردار باشند. بنابراین افرادی که دارای نمره اعتباری پایین هستند و سابق بر این نیز اقساط معوق یا وام‌های سررسیدنشده داشته‌اند، ممکن است در دریافت این اعتبار به مشکل بربخورند.»

برنامه‌های پیش‌روی ازکی‌وام و پست‌بانک ایران

او درباره همکاری‌هایی که تاکنون ازکی‌وام در حوزه اعتباردهی با پست‌بانک انجام داده، گفت: «ازکی‌وام پیش از این با پست‌بانک ایران در قالب کارت اعتباری مروارید برای دو مجموعه ماموت و مکث قرارداد همکاری داشته است. این همکاری که در مرحله آزمایشی به اجرا درآمد و نتیجه مطلوبی به همراه داشت، برای کاربران سازمانی این امکان را فراهم کرد تا آنها بتوانند از پلتفرم ازکی‌وام جهت خرید اعتباری، درخواست خود را ثبت کنند.»

مومنی در رابطه با برنامه‌های بعدی ازکی‌وام که با همکاری پست‌بانک ایران شکل خواهد گرفت، افزود: «ما قصد داریم که در موضوعات دیگر نیز با پست‌بانک ایران در تعامل باشیم. به‌عنوان مثال ارائه خدمات اعتباری در لایه سازمان‌ها و همچنین توسعه گستره اعتباردهی در مناطق روستایی از برنامه‌های پیش‌روی ما در همکاری با این بانک است.»

ازکی‌وام از پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات اعتباری است که به پشتوانه برند ازکی بیشتر از یک سال در صنعت لندتک به فعالیت می‌پردازد. در ازکی‌وام طرح‌های اعتباری متفاوتی وجود دارد که افراد می‌توانند متناسب با شرایط خود هرکدام از طرح‌ها را انتخاب و برای خرید اقساطی کالا و خدمات اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.