کد مطلب: ۶۴۵۷۵۴

تفاوت های علی‌بابا و علی‌اکسپرس چیست؟

تفاوت های علی‌بابا و علی‌اکسپرس چیست؟

علی‌بابا و علی اکسپرس دو پلتفرم مهم تجارت جهانی هستند که در سال‌های اخیر تا حد زیادی به موفقیت هزاران تجارت الکترونیک کمک کرده‌اند. این دو پلتفرم شرکت‌های خواهری هستند که توسط همان مالک آن‌ها، یعنی AliBaba Group اداره می‌شوند که از طلایه‌داران دنیای فروش آنلاین است.

علی‌بابا و علی اکسپرس دو پلتفرم مهم تجارت جهانی هستند که در سال‌های اخیر تا حد زیادی به موفقیت هزاران تجارت الکترونیک کمک کرده‌اند. این دو پلتفرم شرکت‌های خواهری هستند که توسط همان مالک آن‌ها، یعنی AliBaba Group اداره می‌شوند که از طلایه‌داران دنیای فروش آنلاین است. با این ‌وجود، علی‌بابا و علی اکسپرس تجربه‌ی خرید و فروش منحصر به‌ فردی را با ویژگی‌های مختلف برای انواع مختلف خریداران و فروشندگان ارائه می‌دهند. در این مطلب قصد داریم تفاوت علی بابا و علی اکسپرس را مشخص و آن‌ها را با هم مقایسه کنیم تا به خریداران و فروشندگان ایده‌های بهتری درباره سه تفاوت اصلی علی‌بابا و علی اکسپرس و اینکه کدام پلتفرم برای نیازهای آنها مناسب و کدام گزینه برای خریداران و فروشندگان B2B بهترین انتخاب است، ارائه دهیم.

۳ تفاوت اصلی علی‌بابا و علی اکسپرس

خدمات علی‌بابا و علی اکسپرس با وجود شباهت‌های زیاد، تفاوت هایی نیز دارند. در ادامه به تفاوت علی بابا و علی اکسپرس ۲ سایت مهم خرید از چین می پردازیم:

تفاوت اصلی مربوط به ماهیت تراکنش‌هایی است که هر پلتفرم برای آن مناسب است. علی‌ بابا یک پلتفرم B2B است که تراکنش‌های بین مشاغل را انجام می‌دهد. علی اکسپرس یک پلتفرم B2C است که معاملات بین مشاغل و مصرف‌کنندگان را تسهیل می‌کند.

بسیاری از خریداران به دلیل قیمت بسیار پایین محصولات در وبسایت، چه کسب‌وکار باشند چه نباشند، بلافاصله جذب علی‌بابا می‌شوند. بااین‌حال، خرید از علی‌بابا مستلزم خرید مقادیر مشخصی به‌عنوان حداقل مقدار سفارش است؛ به این معنی که خریداران برای دسترسی به نرخ‌های عمده‌فروشی باید به تعداد بالا خرید کنند. در علی اکسپرس درعین‌حال که محصولات قیمت‌های نسبتاً پایینی دارند، محدودیتی در مورد حداقل مقدار سفارش ندارند.

وقتی نوبت به کارمزد و دریافت نرخ‌ها می‌رسد، فروشندگان در علی‌بابا برای اکثر تراکنش‌ها کارمزدی پرداخت نمی کنند. این در حالیست که فروشندگان علی اکسپرس تا %۸ کارمزد پرداخت می‌کنند.

اگرچه این پلتفرم‌ها متفاوت هستند، اما هیچ‌کدام بهتر یا بدتر از دیگری نیستند. این که شما باید از کدام یک استفاده کنید کاملاً به اهداف شما به‌عنوان خریدار یا فروشنده بستگی دارد. مصرف‌کنندگان بهتر است از علی اکسپرس خرید کنند و کسب‌وکارها بهتر است محصولات موردنظر خود را از علی‌بابا تهیه کنند.

4 2

تفاوت های علی بابا و علی اکسپرس را بصورت اجمالی در جدول زیر مشاهده می کنید:

علی اکسپرس علی‌بابا
نوع فعالیت B2C B2B
خریداران واسطه‌ها، مصرف‌کنندگان تاجران
هزینه‌ی سالانه ثابت برای فروشندگان خیر بله
کارمزد ۸% ۰

بررسی اجمالی گروه علی‌بابا

علی‌بابا و علی اکسپرس هر دوبخشی از گروه علی‌بابا هستند. گروه علی‌بابا در سال ۱۳۹۹ توسط «جک ما» در هانگژو چین با مأموریت " آسان کردن تجارت در هرکجا" تأسیس شد. زیرمجموعه‌های مختلف این گروه در خط مقدم ظهور و رشد تجارت الکترونیک و توسعه فناوری بوده‌اند. علاوه بر علی‌بابا و علی اکسپرس، گروه علی‌بابا مالک و اداره‌کننده Taobao، Tmall، Lazada Group، Alibaba Cloud، Alipay، و Alibaba Pictures Group است.

علی‌بابا چیست؟

علی‌بابا در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان اولین واحد تجاری گروه علی‌بابا تأسیس شد که به یک نیروی محرکه در دنیای تجارت الکترونیک بین‌المللی B2B تبدیل شده است. علی‌بابا یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک عمده‌فروشی تجارت به کسب‌وکار در جهان است که بیش از ۱۵۰ هزار تأمین‌کننده را به بیش از ۱۰ میلیون خریدار از بیش از ۱۹۰ کشور و منطقه متصل می‌کند.

خریداران تجاری وارد علی‌بابا می‌شوند و قصد دارند قطعات را برای تولید کالاهای نهایی تهیه کنند، محصولات نهایی را برای فروش مجدد بخرند یا اقلام موردنیاز برای راه‌اندازی تجارت خود را پیدا کنند. این خریداران هر روز ۳۰۰۰۰۰ درخواست برای فروشندگان علی‌بابا ارسال می‌کنند.

فروشندگان علی‌بابا دارای یک فروشگاه دیجیتال هستند که به آن "مینی سایت" نیز گفته می‌شود که برای نمایش محصولات و قابلیت‌های تولید OEM/ODM برای خریداران قابل‌مشاهده است. فروشندگان می‌توانند از ابزارهای بازاریابی داخلی و CRM برای دستیابی به مشتریان و حفظ مشتریان استفاده کنند. آنها می‌توانند بر اساس شرایط خود با مشتریان تعامل داشته باشند و روابط و اطلاعات تماس با مشتریان خود را داشته باشند.

این پلتفرم همچنین جعبه ابزاری را برای تسهیل ارتباط خریدار و فروشنده ارائه می‌کند و راه‌حل‌های لجستیکی و حفاظت از پرداخت را ارائه می‌دهد تا به آنها کمک کند تا به‌راحتی در دنیای تجارت الکترونیک B2B حرکت کنند.

علی اکسپرس چیست؟

علی اکسپرس یکی از برترین بازارهای تجارت الکترونیک B2C آنلاین بین مرزی در جهان است. این پلتفرم به‌عنوان شاخه‌ای از علی‌بابا در سال ۲۰۱۰ به‌عنوان مکانی برای فروش مستقیم مشاغل به مصرف‌کنندگان ایجاد شد.

برخلاف علی‌بابا که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، علی اکسپرس به‌عنوان یک بخش خرده‌فروشی از گروه علی‌بابا، برای مصرف‌کنندگان فردی از سراسر جهان که محصولات را بدون حداقل مقدار سفارش خریداری می‌کنند، باز است.

این پلتفرم درست مانند سایر پلتفرم‌های عمومی B2C کار می‌کند و اغلب با آمازون، Etsy و eBay مقایسه می‌شود. خریداران به علی اکسپرس می‌آیند تا به دنبال کالاهای باکیفیت با قیمت‌های بسیار پایین باشند و به دلیل امکان انتخاب گسترده کالاها و قیمت‌های رقابتی، محافظت مطمئن از خریدار و توانایی خرید در مقدار بسیار کم، به مکانی عالی برای دراپ شیپینگ تبدیل شده است. فروشندگان مستقل می‌توانند محصولات را ثبت کرده و مستقیماً به صدها میلیون خریدار در سراسر جهان بفروشند.

در توضیح دراپ شیپینگ لازم است اشاره کنیم که روشی است که فروشنده در آن کالا را به‌جای آنکه از انبار خود به فروش برساند، کالا را از شخص یا فروشگاه دیگری خریداری کرده و به دست مشتری می‌رساند.

دراپ شیپرها برای انتخاب محصولات مناسب برای وب‌سایت خود از علی اکسپرس خرید می‌کنند، اما تا زمانی که شخصی در وب‌سایت سفارشی ندهد، در واقع چیزی از تأمین‌کنندگان نمی‌خرند. بعد از ثبت سفارش مشتری، دراپ شیپر سفارش را برای تأمین‌کننده ارسال می‌کند و تأمین‌کننده مستقیماً محصولات را برای خریدار ارسال می‌کند، نه برای دراپ شیپر.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.