کد مطلب: ۱۲۶۵

تقویت تقاضا با تزریق نقدینگی به بورس/ حمایت واقعی دولت با شفافیت اطلاعات

تقویت تقاضا با تزریق نقدینگی به بورس/ حمایت واقعی دولت با شفافیت اطلاعات

مدیرعامل فرابورس ایران با تأکید بر اینکه حمایت واقعی دولت از بازار سرمایه تنها از طریق شفافیت اطلاعاتی و قابل پیش‌بینی بودن تصمیمات کلان اقتصادی محقق می‌شود، گفت: تزریق منابع به بازار، طرف تقاضا را به طور کامل تقویت می‌کند. امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران ، با اشاره به اینکه حمایت‌های دولت باید هم از

مدیرعامل فرابورس ایران با تأکید بر اینکه حمایت واقعی دولت از بازار سرمایه تنها از طریق شفافیت اطلاعاتی و قابل پیش‌بینی بودن تصمیمات کلان اقتصادی محقق می‌شود، گفت: تزریق منابع به بازار، طرف تقاضا را به طور کامل تقویت می‌کند.

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران ، با اشاره به اینکه حمایت‌های دولت باید هم از طرف تزریق منابع سرگردان در جامعه و ایجاد شفافیت‌ اطلاعاتی در تصمیمات کلان اقتصادی باشد، اظهار داشت: اخیراً بازار سهام واکنش‌هایی به تصمیم بودجه‌ای دولت نشان داد که دولت متوجه حساسیت این بازار شده است.

وی افزود: تعیین نرخ سود بانکی، ابهام در خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها از موارد مهمی بود که بازار سرمایه به حق واکنش نشان داد که دولت باید در رفتار اقتصادی خود تجدیدنظر اساسی کرده و نگرانی سرمایه‌گذاران در بلندمدت و نه کوتاه مدت را برطرف کند.

هامونی با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت در رفتارها و تصمیمات کلان اقتصادی منجر به اعتماد بیشتر سرمایه‌گذاران خواهد شد، افزود: از شورای پول و اعتبار گرفته تا وزارت صنعت و تجارت باید باید بیش از اتخاذ تصمیمات آن را بر بازار سرمایه پیش‌بینی کند؛ البته در جریان تصمیم‌گیری نباید مباحث به صورت علنی و رسانه‌ها عمومیت یابد.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اینکه قابل پیش‌بینی بودن سیاست‌ها و متغیرهای کلان اقتصادی به شفافیت بیشتر کمک می‌کند، گفت: این شفافیت تنها می‌تواند از دولت آغاز شده و به بدنه‌های آن برسد.

وی با تأکید دوباره بر اینکه دولت پیش از تصمیم‌گیری درباره متغیرهای کلان اقتصادی اثرات آن را بر بازار سرمایه باید پیش‌بینی کند، گفت: اکنون بازار سرمایه بازاری است که مؤلفه‌های آن بسیار گسترده شده و به راحتی دیگر قابل تحلیل نیست و قطعاً باید از طرف دولت ملاحظات و حمایت‌هایی ویژه داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.