کد مطلب: ۵۱۹۶۴۴

تمام نکات نوبت‌دهی تعویض پلاک اینترنتی در سال ۱۴۰۰

تمام نکات نوبت‌دهی تعویض پلاک اینترنتی در سال ۱۴۰۰

از ابتدای شهریورماه سال ۱۳۹۹ فرایند نوبت دهی اینترنتی برای تعویض پلاک کلید خورد. برای این منظور سامانه‌ای طراحی شد که مراجعین می‌توانند با رفتن به این سامانه به‌صورت اینترنتی برای فک پلاک ثبت‌نام کنند.

یکی از پیامدهایی که شیوع ویروس کرونا برای کشور ما داشت، تعطیلی بسیاری از اداره‌ها و مراکز دولتی پر رفت‌وآمد بود. در این میان تعطیل شدن مراکز تعویض پلاک باعث شد که بسیاری از افرادی که قصد معامله خودرو را داشتند معطل شده و کارشان لنگ بماند. به همین دلیل مراجع ذی‌ربط به دنبال راه‌حل جایگزین و جلوگیری از تجمع در این مراکز بحث نوبت دهی تعویض پلاک را پیش کشیدند.

تعویض پلاک اینترنتی در تمامی مراکز فک پلاک تهران از شهریور ۹۹، به منظور حفظ سلامت مراجعین در راستای ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرایی شده است. از این‌رو برای دریافت نوبت‌دهی تعویض پلاک با مراجعه به سامانه مربوطه و ثبت نام فک پلاک اینترنتی، اقدام به رزرو نوبت کنید. توجه داشته باشید در صورت حضور در این مراکز فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت فرمایید تا از ازدحام افراد جلوگیری شود. برای سال ۱۴۰۰ نیز نوبت‌دهی تعویض پلاک اینترنتی در دستور کار قرار گرفته است. در این متن که با استفاده از مقاله جامع (نوبت‌دهی تعویض پلاک اینترنتی در سال ۱۴۰۰ https://www.hamrah-mechanic.com/mag/license-plate-replacement/ ) نوشته شده، قصد داریم تمامی جزییات این طرح و پیش‌نیازهای آن را بررسی کنیم.

نوبت‌دهی اینترنتی برای تعویض پلاک از چه زمانی کلید خورد؟

از ابتدای شهریورماه سال ۱۳۹۹ فرایند نوبت دهی اینترنتی برای تعویض پلاک کلید خورد. برای این منظور سامانه‌ای طراحی شد که مراجعین می‌توانند با رفتن به این سامانه به‌صورت اینترنتی برای فک پلاک ثبت‌نام کنند. این کار در ابتدا تنها در مراکز تعویض پلاک تهران اجرایی شد اما رفته‌رفته به سایر شهرها نیز گسترش پیدا کرد. به‌این‌ترتیب مراجعین می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مرکز مربوطه مراجعه کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار خود را انجام دهند. استفاده از این شیوه نوبت‌دهی تعویض پلاک نه‌تنها باعث شد که تجمع در این مراکز به حداقل برسد بلکه زمان فک پلاک و تکمیل فرایند انتقال را نیز به حداقل رساند.

اساس نوبت‌دهی اینترنتی در مراکز تعویض پلاک چیست؟

برای تعویض پلاک اینترنتی پس از ثبت‌نام در سایت روز و ساعتی که باید به مرکز مراجعه کنید تعیین خواهد شد. برای تعیین نوبت در این مراکز به پلاک خودروها توجه می‌شود. به‌این‌ترتیب افرادی که صاحب خودروهایی با پلاک زوج هستند، زمان مراجعه آن‌ها در روزهای زوج مشخص خواهد شد. همچنین صاحبان خودرو با پلاک فرد باید در روزهای فرد مراجعه کنند.

IMG 20210306 170716

در سال ۹۹ نوبت‌دهی تعویض پلاک اینترنتی در چه شهرهایی اتفاق افتاد؟

همان‌طور که گفتیم حدود ۶ ماه از اجرایی شدن طرح تعویض پلاک اینترنتی می‌گذرد. در این زمان استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان، خراسان رضوی، کرمانشاه، یزد، البرز و قم به این طرح پیوستند. برنامه سال آینده به این صورت است که تمامی استان‌های ایران به این شبکه نوبت دهی متصل شده و به‌این‌ترتیب مراجعه‌ها به مرکز تعویض پلاک سازمان‌دهی شود.

برای نوبت‌دهی تعویض پلاک به‌صورت اینترنتی باید چه کار کنیم؟

اولین قدم برای شروع این فرایند مراجعه به سامانه‌ای است که برای تعویض پلاک اینترنتی طراحی شده است. برای دسترسی به این سامانه باید وارد وب‌سایت nobatdehi.epolice.ir شوید. زمانی که وارد این سامانه می‌شوید باید ابتدا فرایند ثبت‌نام را تکمیل نمایید. برای این کار باید بر روی گزینه ثبت‌نام کلیک کرده و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید.

پس از ثبت‌نام باید استان و شهر موردنظر خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید نوع وسیله نقلیه را وارد نمایید. در اینجا کاری که شما باید انجام بدهید به‌طور موقتی متوقف خواهد شد تا سامانه بتواند در میان مراکز تعویض پلاک جستجوی خود را آغاز کند. پس از تکمیل فرایند جستجو فهرستی بر روی صفحه ظاهر خواهد شد که شامل تمامی مراکزی است که در شهر موردنظر ظرفیت نوبت دهی تعویض پلاک را دارند. از این فهرست شما می‌توانید مرکز مورد نظر خود را انتخاب کنید.

IMG 20210306 170751

پس از انتخاب مرکز تعویض پلاک، روزها و ساعت‌هایی که شما می‌توانید به‌صورت حضوری به مرکز مراجعه کنید بر روی صفحه ظاهر می‌شوند. حال باید روز و ساعت موردنظر خود را برای مراجعه انتخاب کرده و با طرف مقابل خود برای حضور در مرکز هماهنگ کنید. پس از تعیین قرار مراجعه حضوری باید اطلاعات پلاکی را که در حال حاضر بر روی خودرو نصب است وارد نمایید. در این مرحله تمامی مدارکی که باید در هنگام مراجعه حضوری با خود به همراه داشته باشید به شما نشان داده خواهد شد. پس از مطالعه دقیق مدارک، دکمه ثبت را فشار داده و فرایند نوبت‌گیری خود را تکمیل نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه نکات کلیدی برای اینکه سریع‌تر بتوانید نوبت‌دهی تعویض پلاک خود را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم به مجله همراه مکانیک در مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اااا

    سلام من فردا نوبت تعویض پلاک دارم یه مشکلی برام پیش اومده میخام لغوش کنم برا آخر هفته چطوری لغوش کنم راهنمایی کنین لطفا

    • ناشناس

      خیلی شیر توشیره معلوم نیست بتونی وقت بگیری . احتمالا میگن یک‌بار بیشتر نمتونی وقت بگیری

  • مونا

    سلام خواهشا توجه کنید و بیخودی برای گرفتن نوبت اینترنتی تعویض پلاک به کافی نت مراجعه نکنید
    هرروز ساعت ۸ صبح یک روز به روزهایی که سبز هستن اضافه میشه و شما در هر روز فقط می تونید برای شش روز کاری بعد نوبت بگیرید پس بیخودی روی روزهای سبز اول نرید چون قبلا تکمیل ظرفیت شدن یعنی همون روزی که اضافه شده رو انتخاب کنید
    از قبل توی سایت ثبت نام کنید
    نیم تا یک ساعت اول سایت کمی شلوغه ولی بعدش ترافیک سایت برطرف میشه و می تونید به راحتی نوبت خودتون در مرکز مورد نظر رو رزرو کنید

    • ناشناس

      احتمالا سر نزدی ب سایت سرساعت هشت وارد سایت شدم تا اومدم پلاک وارد کنم زد این ساعت تکمیل شده و اومدم ساعت دیگ انتخاب کنم تمام ساعتا تکمیل ظرفیت شده بودن یعنی کلا سی ثانیه طول کشید یک روز کامل تکمیل ظرفیت شد هنوز هشت و یک دقیقه نشده بود،شما میگین یساعت اول شلوغه بعد سایت خلوته خخخخ

    • ناشناس

      شب ساعت ۱۲ ب بعد امتحان کنید میشه

  • ناشناس

    من یک هفتس میخوام نوبت بگیرم نمیشه میگن هشت صبح هشت صبح تا ده هر کاری کردم وارد نشد خطا میزد
    خدایا چکار کنیم??
    وکالتمم داره باطل میشه بسه بابا بسه
    هیچکاریتونو مثل ادم انجام نمیدن چراشو نمیدونم

  • مریم

    سلام دوستان
    کسی تونست برای ثبت نام راه حلی پیدا کنه ، دقیقا همین مواردی که گفتنو انجام می دم راس ساعت 8 اما پره حتی حومه تهران و البرزم می زنم اینترنتمم ایرانسل و همراه اول نیست ، چرا پره ، همه یه تایم وکالت دارن ؟ خیلی عجیبه ، چیکار می شه کرد؟؟؟

    • فرهاد

      کسی که یک روز مونده وکالتش تموم شه میتونه بدون نوبت تعویض پلاک کنه

    • ناشناس

      برای امروز باید سه روز پیش نوبت می گرفتی
      من امروز نوبت میزنم برای هفته اینده

    • ناشناس

      به من زنگ بزن برات نوبت بزنم هزینشم میگیرم خیلی ارزان

    • ناشناس

      بله میشه که پلاک کنی

    • ناشناس

      سلام چه ساعتی باید نوبت گرفت من هروقت میرم میگن پره

    • ناشناس

      بله

  • سمیرا

    من ثبت نام تعویض پلاکی کدملی خودمو نوشتم اشتباهی برای مامانم مینوشتم مشکلی داره یا میشه ویرایش کرد؟؟ لطفا زود جواب بدین

    • محمد

      سلام درود..نوبت تعویض پلاک گرفتم بجای مرکز میثم ..مرکز خاوران روزدم چون خودروم تاکسی بین شهری هستش باید برم مرکز میثم ..حالا باید چکار کرد

  • ناشناس

    من وکالتم داره تمام میشه تا هفته ایند هم نوبت ها پره و هروز صبحم که واسه نوبت میرم توی سایت ظرفیت ها تکمیل شده کسی هست بتوه راهنمایی کنه ؟

  • ناشناس

    سلام من ۴ بار نوبت گرفتم وقت نشده برم الان دیگه نوبت نمیده چیکار کنم

  • ناشناس

    سلام ، وقت بخیر ، چطور میتونم ۱ روز وقتم رو به تعویق بندازم ، یعنی شنبه رو بشه یکشنبه ثبت کنم؟

  • محمد طهرانی

    مناسفانه ۳ بار نوبت گرفتم ولی مدارک کامل نشد برای انجام کار برای دفعه بعد چه مقرراتی وجود دارد ؟

  • ناشناس

    من چند بار نوبت گرفتم نتونستم برم دیگه بهم نوبت نمیده باید چیکار کنم لطفا راهنمایی بفرمایید