کد مطلب: ۲۲۹۷۳۶

تهدیدهای فضای مجازی از فرصت آن بیشتر است

تهدیدهای فضای مجازی از فرصت آن بیشتر است

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: بزرگترین و مهمترین دشمن امروز ما خطری است که از سوی فضای مجازی همه را تحت تاثیر قرار داده است و تهدیدهای آن از فرصت‌ها بیشتر است.

سید محمد بطحایی در همایش تبیین آیه سال انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: پیام‌‌رسان‌های داخلی به سرعت در حال رشد هستند و بستر را به گونه‌ای فراهم می‌کنند تا در آموزش و پرورش، پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: باید کمک کنیم تا پیام رسان‌های داخلی جایی برای خود در فضای مجازی و در میان کاربران باز کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه در ابعاد کمی،، ادامه داد: نرخ دانش‌آموزان تحت آموزش در ایران در دوره ابتدایی 98 درصد و در دوره‌های متوسطه اول و دوم نیز بالا است و از دهه 60 با رشد جمعیت دانش آموزی رو به رو بوده‌ایم که این آمار به نسبت کشورهای منطقه منحصر به فرد است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در توسعه فضاهای آموزشی و رشد دانش‌آموزان دختر نیز خوب عمل شده است، تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی هم از نظر کیفی و کمی پیشرفت قابل توجهی داشته و در بین تمامی دستگاه‌ها شاخص هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه است و می‌تواند به عنوان یک سند بالادستی ما را به سمت آموزش و پرورش نوین هدایت کند، گفت: باید اعتراف کنیم که کیفیت در دستگاه تعلیم و تربیت امروز با کاستی‌هایی مواجه است که باید برطرف شود.

بطحایی در ادامه مهمترین وظیفه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را صیانت از آموزه‌های دینی و اسلامی با روش‌های نوین دانست و اظهار داشت: دانش آموزان نباید در کلاس درس بینش دینی فقط روخوانی از معلم را بشنوند زیرا دشمن روش‌های زیرکانه‌ای دارد.

وی بیان کرد: نسلی که امروز سکان دار هدایتشان هستیم در معرض خطر هستند و چنین تشکل‌هایی که وظیفه تمرین مهارت‌های اجتماعی و بینش‌های دینی را دارند باید بیشتر تلاش کنند.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.