کد مطلب: ۴۳۸۳۳۹

فرمانده عمليات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران:

تهراني‌ها! شيوع كرونا تصاعدي است

تهراني‌ها! شيوع كرونا تصاعدي است

در حالي که ماندن در خانه به خاطر شکستن زنجيره انتقال ويروس کرونا تقريبا از همه‌سو به گوش مي‌رسد، مردم در خانه نمي‌مانند و با اين کار کرونا را دست کم مي‌گيرند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالي که ماندن در خانه به خاطر شکستن زنجيره انتقال ويروس کرونا تقريبا از همه‌سو به گوش مي‌رسد، مردم در خانه نمي‌مانند و با اين کار کرونا را دست کم مي‌گيرند. نديدن يا دست کم گرفتن کرونا توسط گروهي از مردم و خالي نکردن بازارها در حالي اتفاق مي‌افتد که کرونا از همه قشرها قرباني گرفته است. در کشورهاي ديگر تجربه ماندن در خانه تاثير قطعي خود را نشان داده و اکنون يکي از مهم‌ترين تجربه‌هاي بشري در مواجهه با اين ويروس جديد است، ويروسي که هنوز درمان قطعي براي آن پيدا نشده است. اگر در برخي موقعيت‌هاي اقتصادي و اجتماعي، دستورالعمل‌هايي از سوي مسئولان از سوي مردم ناديده يا ناشنيده مي‌شد، اينبار ماجرا قدري حساس‌تر است.

در باره اهميت قطع زنجيره انتقال ويروس کرونا همين بس که حرم رضوي تقريبا بعد از نيم قرن که از بسته شدن درهاي ورودي آن مي‌گذشت، به‌خاطر جلوگيري از انتقال آن بسته شد؛ بسته شدن درهاي حرم رضوي و حرم حضرت معصومه و به پيشواز خشم گروهي از مخالفان تندرو رفتن نشان دهنده اهميت موضوع است. درخواست 250 ميليون دلار براي خريد لوازم مورد نياز پزشکي براي مقابله با اين ويروس، آنهم در سخت‌ترين روزهاي اقتصادي کشور، نشان دهنده حساس بودن شرايط است. اکنون بايد پرسيد چرا در اين شرايط حساس، مردم در خانه‌ها نمي‌مانند؟ تا جايي که فرمانده عمليات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با تاکيد بر اينکه گسترش ويروس به صورت تصاعدي خواهد بود، مجبور به واکنش صريح‌تر شده و تهراني‌ها را از رفتن به استقبال مرگ برحذر داشته است.

به استقبال مرگ نرويد!

فرمانده عمليات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با ابراز تاسف از اينکه تهراني‌ها هنوز خطر ويروس کرونا را جدي نگرفته‌اند، از اين رفتار آنها به عنوان «استقبال از مرگ» ياد کرد و در اين زمينه به شدت هشدار داد. دکتر عليرضا زالي با اشاره به وضعيت کرونا در تهران اظهارکرد: به نظر من رسانه‌ها به‌اندازه کافي در زمينه کرونا به شکل‌هاي مختلفي اطلاع‌رساني کرده‌اند و هشدارهاي گروه پزشکي به آحاد مردم منتقل شده است اما هنوز مردم به‌اندازه کافي شرايط را جدي نگرفته و حساسيت بسيار مهم اين بيماري را درک نکرده‌اند.

وي با بيان اين که کرونا يک بيماري مهلک و بسيار جدي است، گفت: هيچکس از اين ويروس مصون نيست و نمي‌توان هيچ تضميني داد که اگر هر فردي امروز به اين بيماري مبتلا شد، علامت‌دار باشد، بلکه ممکن است بي‌علامت باشد. زالي تاکيدکرد: يادمان باشد اگر امروز به ويروس مبتلا شويم ممکن است آن را به فردي در خانواده يا پدر و مادر سالخورده منتقل کنيم که در آنها شدت بيماري بيشتر خواهد بود. وي همچنين گفت: نظرسنجي‌هاي ما و آن چه در سطح شهر مي‌بينيم، نشان مي‌دهد که متاسفانه همچنان فعاليت‌ها جاري است و شب عيد امسال با سال گذشته هيچ تفاوتي ندارد، در حالي که بايد توجه کرد که امسال با وجود شيوع ويروس کرونا در ايران عيد متفاوتي داريم.

زالي با اشاره به صف‌هاي تشکيل شده براي خريد آجيل و ديگر مايحتاج از سوي مردم خاطرنشان کرد: بايد توجه کرد مردمي که در موارد غير ضروري بيرون رفته و در صف‌هاي خريد آجيل و شيريني قرار مي‌گيرند، خودشان را در خطر مرگ قرار مي‌دهند. اين شهامت نيست، بلکه به استقبال مرگ رفتن است. ما در جامعه با هر اشتباه مي‌توانيم قرباني ويروس کرونا باشيم و تضميني نيست که ما قرباني بعدي نباشيم. بنابراين، بحث حيات و جان مطرح است و شوخي ندارد. وي ادامه داد: خواهشم از همه شهروندان اين است که توجه کنند آمار روزانه در تهران رو به افزايش است و اين نشان مي‌دهد که مردم در تهران توجه لازم به اين بيماري را ندارند. مردم در داخل شهر تصور نادرستي از کرونا دارند و تصوير واقعي بيمارستان‌هاي ما را ندارند، در حالي که اگر حجم بيماران بستري و بيماران بدحال را مشاهده کنند، متوجه عمق ماجرا مي‌شوند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه آمار واقعی رو بگن مردم هم جدیتر می گیرند.