کد مطلب: ۳۱۹۸۳۷

تهران در تابستان ۴۲ ساعت خاموش شد

تهران در تابستان 42 ساعت خاموش شد

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفت: در تابستان امسال دو هفته شاهد خاموشی بودیم که براساس برآوردهای صورت گرفته باید گفت 42 ساعت خاموشی در تهران در زمان پیک بار اتفاق افتاد.

حسین صبوری امروز در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تابستان شاهد چه میزان خاموشی بوده‌ایم،‌ گفت: تقریبا دو تا سه ساعت آن هم نه در تمام مناطق تهران خاموشی اتفاق افتاد که در مجموع این مسئله دو هفته نیز بیشتر طول نکشید و توانستیم با انجام تدابیری این مسئله را مدیریت کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر تدبیر شرکت توزیع برای مقابله با دستگاه‌های دولتی که از تبصره دولت تبعیت نکرده‌اند، ابراز کرد: برای تمام دستگاه‌های دولتی از خرداد تا شهریورماه 20 درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شد که همین مسئله نیز تاثیرات بسیار بالایی در میزان مصرف مشترکان دارد.

وی با بیان اینکه سالیانه 100 میلیارد تومان برای بهینه‌سازی و نوسازی شبکه شهر تهران هزینه می‌شود، گفت: علاوه بر این مسئله سالیانه به‌طور میانگین 100 هزار مشترک جدید به مشترکان شهر تهران اضافه می‌شود که بین 100 تا 150 میلیارد تومان برای توسعه شهر تهران سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به برنامه‌های شهر تهران برای مقابله با خاموش اظهار کرد: دو برنامه را تحت عنوان برنامه‌گذر از زمستان و برنامه گذر از فصل تابستان در نظر می‌گیریم و با ایجاد برنامه‌ها و تدابیری سعی در رفع چالش‌ها و تنش‌های موجود داریم که درحال حاضر برنامه‌ریزی برای گذر از فصل تابستان انجام شده است.

وی با اشاره به تدابیر شرکت توزیع برای فصل تابستان گفت: توسعه و بهینه‌سازی شبکه مدیریت و کاهش بار از جمله اقداماتی است که برای گذر از پیک بار تابستان انجام می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران امسال به دلیل کاهش بارندگی که در کشور اتفاق افتاد با کمبود تولید در شهر تهران مواجه شدیم اما یک کار جهادی و وسیع موجب شد تا مشکلات در پیک بار به حداقل برسد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.