کد مطلب: ۲۸۴۵۱۰

معاون وزیر کار تاکید کرد:

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با مهارت‌آموزی

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با مهارت‌آموزی

معاون وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی معتقد است اشتغال و مهارت‌آموزی دو مقوله به هم وابسته‌اند و در شرایط امروز اقتصاد، آشنایی جوانان با آموزش‌های مهارتی و گسترش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در ورود به بازار کار موثر است.

سلیمان پاک‌سرشت اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، انطباق مهارت‌های جدید با استانداردهای جهانی است و در این راستا ماموریت ارائه آموزش در جوار دانشگاه‌ها، آموزش صنایع، آموزش اصناف، آموزش در پادگان‌ها،‌ آموزش روستاییان و زنان سرپرست خانوار را به منظور ارتقای کیفیت تولید و بهره‌وری و تربیت نیروی انسانی ماهر برعهده دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون وزیر کار از پیش‌بینی آموزش‌های مهارتی برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در بحث آموزش زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار به دنبال توانمندسازی و فقرزدایی هستیم و بیشتر آموزش‌هایی که ارائه می‌شود، در زمینه مشاغل خانگی است.

معاون وزیر کار متذکر شد: در بحث مهارت‌آموزی سربازان هم با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ستاد کل نیروهای مسلح به امضا رسیده کار مهارت‌آموزی سربازان دنبال می‌شود.

پاک سرشت از پیشنهاد ایجاد واحد مشاوره در حوزه مهارت آموزی سربازان وظیفه خبر داد و گفت: این واحد مشاوره به منظور ارتقای کیفیت مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در استان‌ها ایجاد می‌شود و بر اساس آن یک مدیریت استانی برنامه‌ریزی شده و هدفمند در حوزه مهارت آموزی سربازان وظیفه شکل می‌گیرد.

وی در ادامه درباره طرح «ایران مهارت» که پیش‌تر از آغاز اجرای آن در مهرماه خبر داده بود، گفت: این طرح سال ۹۶ به تصویب رسید و بر اساس آن برنامه‌ای برای آموزش دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم با هدف هدایت به بازار کار و افزایش سطح مهارت‌های متناسب با نیاز جسمی دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با فضای کارآفرینی و کسب و کار تدوین و برنامه‌ریزی شد.

معاون وزیر کارتصریح کرد: این طرح با همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از طریق آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به اجرا درمی‌آید و بر اساس آن، دوره‌های مهارتی آموزشی ۲۰ ساعته در ساعات خارج از فعالیت‌های تحصیلی دانش آموزان ارائه می‌شود.

طرح ایران مهارت با هدف پیوند میان دانش و مهارت و به منظور تربیت نیروهای انسانی ماهر و متخصص برای ورود به بازار کار با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تدوین شده که در گام نخست در چند استان کشور از جمله البرز، قزوین،‌ سمنان،‌ گلستان، مازندران و مرکزی به شکل آزمایشی به اجرا درآمده است. درحال حاضر دستورالعمل اجرای سراسری این طرح آماده شده و به صورت ملی از مهر ماه امسال در سراسر کشور آغاز خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.