کد مطلب: ۱۲۷۱

تورم بخشی خودروها محاسبه شود

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار محاسبه و اعمال نرخ تورم بخشی خودروها در طول یک سال اخیر شد. محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد:‌ از ابتدای سال 92 تاکنون نرخ تورم بخشی تولید خودروها محاسبه و اعمال نشده است. وی با بیان این‌که طبق فرمول قیمت‌گذاری باید هر سه ماه یک بار نرخ تورم بخشی

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران خواستار محاسبه و اعمال نرخ تورم بخشی خودروها در طول یک سال اخیر شد.

محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد:‌ از ابتدای سال 92 تاکنون نرخ تورم بخشی تولید خودروها محاسبه و اعمال نشده است.

وی با بیان این‌که طبق فرمول قیمت‌گذاری باید هر سه ماه یک بار نرخ تورم بخشی خودروها محاسبه و به قیمت آن‌ها اضافه می‌شد، تصریح کرد: با این حال از ابتدای سال 92 قیمت‌ها تغییری نداشته است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: نتیجه این روند زیان چهار هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال 91 و زیان دو هزار میلیارد تومانی آن‌ها در سال 92 است که دلیل آن نیز زیان‌ده شدن تولید تمام خودروها است.

وی افزود: ‌در این شرایط قطعه‌سازان نیز آسیب زیادی دیده‌اند به‌گونه‌ای که تعداد قابل توجهی از واحدهای قطعه‌سازی تعطیل و مابقی نیز فعالیت آن‌ها زیان‌ده شده و یا در بهترین حالت به صورت سر به سر و فاقد سود است.

نجفی‌منش با بیان این‌که در دنیا قیمت‌ خودرو توسط بازار و عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، تصریح کرد: ‌امیدواریم با اتخاذ تدابیر درست صنعت خودرو و قطعه از بلاتکلیفی فعلی و کمبود شدید منابع مالی رها شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.