کد مطلب: ۱۳۱۲

توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در پروژه های اقتصادی کشور

توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در پروژه های اقتصادی کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مقامات اقتصادی چین، درخصوص توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در زیرساخت ها و پروژه های اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر کرد و از توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در پروژه های اقتصادی کشور خبر داد. علی طیب نیا که در راس یک هیات از

وزیر امور اقتصادی و دارایی در دیدار با مقامات اقتصادی چین، درخصوص توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در زیرساخت ها و پروژه های اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر کرد و از توسعه سرمایه گذاری های موثر چین در پروژه های اقتصادی کشور خبر داد.

علی طیب نیا که در راس یک هیات از مقامات اقتصادی ایران هم اکنون در پکن به سر می برد، صبح امروز در دیدار با وزیر دارایی چین، بر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد و با اشاره به مهمترین دستاوردهای اقتصادی دولت یازدهم در طی کمتر از یکسال گذشته، از اهتمام همه جانبه دولت برای بسط و گسترش مناسبات با کشورهای منطقه بویژه جمهوری خلق چین خبر داد.

وزیر اقتصاد در گفت و گو با لو.جی.وی، اهمیت راه اندازی هرچه سریعتر پروژه های توسعه ای کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد: در آینده نزدیک، حوزه مبادلات اقتصادی دو کشور گرایش عمده خود را معطوف به کمک کشورمان به تامین انرژی به عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای اقتصاد چین و از جانب دیگر رشد سرمایه گذاری چینی ها در پروژه های عمرانی کشورمان نماید.

وزیر دارایی جمهوری خلق چین نیز با ابراز خرسندی از سفر وزیر اقتصاد ایران به این کشور، اظهار امیدواری کرد: این سفر، جهشی در سطح روابط اقتصادی دو کشور ایجاد نماید.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، لو.جی.وی، با اشاره به شناخت مطلوب و اشراف بالای شخص وزیر اقتصاد ایران به مباحث فرهنگی و ظرفیت های اقتصادی کشور چین، این سطح از آگاهی و اشراف همه جانبه را فرصتی استثنایی برای توسعه سرمایه گذاری های موثرتر چین در زیرساخت ها و پروژه های اقتصادی کشور توصیف کرد.

طیب نیا همچنین در دیدار با گائو هوچنگ وزیر تجارت چین، با اشاره به اینکه ایران به لحاظ مجموع ذخایر نفت وگاز در رتبه اول جهانی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: ایران همچنین از نیروی کار تحصیلکرده و آزموده ای در حوزه های مختلف برخوردار است که این امر یکی از نقاط قوت ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی با دیگر کشورها به شمار می رود.

وی با اشاره به موفقیت برنامه های اقتصادی دولت، اظهار داشت: نرخ تورم در ماه های اخیر در ایران به طرز معناداری کاهش پیدا کرده به گونه ای که نرخ تورم ماهانه به نیم درصد رسیده و نرخ بیکاری نیز با کاهش یک واحد درصدی روبرو بوده است.

طیب نیا با تاکید بر اینکه اکنون بهترین فرصت برای تبدیل روابط اقتصادی دو کشور از یک روابط تجاری عادی به یک روابط تجاری ویژه است، گفت: امید است بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری های خارجی چین متوجه ایران گردد.

وزیر تجارت چین نیز با اشاره به سفر دو ماه قبل خود به ایران، از دیدار مجدد با وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران ابراز خرسندی کرد و با اشاره به آشنایی نزدیک وزیر اقتصاد کشورمان به فرهنگ، اقتصاد و ویژگی های دولت و مردم چین، از اعزام گروه های کاری برای پیگیری امضای توافق نامه هایی با ایران خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر وزیر مقامات اقتصادی ایران به چین بتواند به پرثمرتر کردن دستاوردهای سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ایران به چین بینجامد.

گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران قرار است فردا با معاون نخست وزیر چین دیدار نماید. در این سفر معاون بین الملل وزیر نفت، معاون رئیس کل بانک مرکزی، معاون سرمایه گذاری خارجی وزیر اقتصاد و چند تن از مقامات اقتصادی دیگر طیب نیا را همراهی می کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.