خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۸۳۸۲

پروازهای فرودگاه مهرآباد متوقف شد

پروازهای فرودگاه مهرآباد متوقف شد

با اعلام فرودگاه مهرآباد پروازها به دلیل باد شدید متوقف و پس از عادی شدن شرایط دوباره برقرار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلیل توقف پروازهای فرودگاه مهرآباد چه بود؟

آنطور که ایرنا گزارش داده، بر اساس اطلاعیه فرودگاه مهرآباد تهران، وزش باد شدید برای دقایقی پروازهای امروز( سه شنبه) فرودگاه مهرآباد را متوقف کرد.

وزشِ باد شدید در منطقه تهران موجب شد میزان باد جانبی پروازها حین نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد از حد مجاز فراتر رود و برای دقایقی پروازها منتظر کاهش میزان سرعت و شدت باد شدند.

در این اطلاعیه آمده است: با کاهش سرعت باد در فرودگاه مهرآباد، مجدد پروازهای این فرودگاه برقرار شد.

بر اساس این خبر در مدتی که باد شدید موجب توقف عملیات نشست و برخاست در فرودگاه مهر آباد شد، تعدادی از پروازها، فرودگاه امام خمینی(ره) واصفهان را به عنوان فرودگاه جایگزین برای فرود انتخاب کردند.

پروازهای فرودگاه مشهد متوقف شد

مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: شرایط خاص جوی و مه‌گرفتگی، منجر به توقف پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد شد.

حسن جعفری افزود: از حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به علت کاهش دید افقی در فرودگاه مشهد و به منظور رعایت ایمنی، پروازهای این فرودگاه تا اطلاع بعدی انجام نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسافران قبل از عزیمت به فرودگاه برای اطلاع از وضعیت پروازی خود با اطلاعات پرواز با شماره تلفن ۱۹۹ یا تلفن مستقیم ۳۳۱۰۰۰۰۰-٠۵١ تماس بگیرند.

جعفری افزود: با مساعد شدن شرایط جوی پروازهای فرودگاه مشهد از سرگرفته خواهد شد.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتار، پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

وضعیت جوی تهران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا ( ۲۹دی‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱ - و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی پنج‌شنبه (۳۰دی‌ماه) قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۲۸و۲۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۰ و ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و تبریز با دمای ۵- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه حمل و نقل تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.