کد مطلب: ۴۰۴۴۶۷

هر آنچه که لازم است درباره تولید محتوای خبری بدانید

هر آنچه که لازم است درباره تولید محتوای خبری بدانید

اولین نکته‌ای که برای تهیه تولید محتوای خبری خوب لازم است، به‌روز بودن اطلاعات خبری نویسنده آن می‌باشد. فردی که مسئولیت نوشتن محتوای خبری را بر عهده می‌گیرد باید این توانایی را داشته باشد که به سرعت جدیدترین اخبار روز دنیا را گردآوردی کند و همگی آنها را به صورت یک محتوای خبری در اختیار مخاطب قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای سفارش تولید محتوا ی خبری، که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین محتواها می‌باشد، نیاز به داشتن دانش و اطلاعات به‌روز و آنلاین می‌باشد و نمی‌توان در تهیه چنین محتوایی بی‌گدار به آب زد. از این رو در این مطلب به بررسی نکاتی که برای تهیه یک محتوای خبری خوب و جذاب لازم می‌باشد، پرداخته‌ایم.

منظور از تولید محتوای خبری چیست؟

به طور کلی، محتوای سایت‌ها با توجه به نوع و حوزه فعالیت آن سایت تهیه می‌شود تا بتوان به وسیله آن به خوبی سایت مورد نظر را معرفی کرد. محتواهای خبری، یک نمونه از محتواهایی هستند که طرفداران زیادی دارند و بسیاری از دارندگان سایت‌ها علاقه‌مند به تولید چنین محتواهایی هستند.

سایت‌های خبری همواره به دنبال محتوانویس‌هایی هستند که بتوانند برای آنها بهترین و به‌روزترین محتواهای خبری را تولید کنند تا کاربران جدیدترین و جذاب‌ترین خبرها را از سایت آنها مشاهده نمایند.

1234567

چگونه یک تولید محتوای خبری خوب انجام دهیم؟

تولید محتوای خبری، کار چندان سختی نیست و تنها با رعایت برخی اصول می‌توان محتوایی بسیار جذاب و گیرا تولید کرد.

اولین نکته‌ای که برای تهیه تولید محتوای خبری خوب لازم است، به‌روز بودن اطلاعات خبری نویسنده آن می‌باشد. فردی که مسئولیت نوشتن محتوای خبری را بر عهده می‌گیرد باید این توانایی را داشته باشد که به سرعت جدیدترین اخبار روز دنیا را گردآوردی کند و همگی آنها را به صورت یک محتوای خبری در اختیار مخاطب قرار دهد.

اگر تصمیم دارید یک محتوای خبری بنویسید، باید بگوییم عدم اطمینان به اخبار نوشته شده شما، تا حد زیادی می‌تواند به کارتان لطمه بزند. از این رو تا جایی که می‌توانید از صحت اخباری که می‌نویسید اطمینان حاصل نمایید و از نوشتن اخبار شک و شبهه‎دار به طور جدی خودداری کنید.

استفاده از علائم نگارشی و درست‌نویسی از نکات دیگری است که برای تهیه یک تولید محتوای خبری خوب حتما باید به آن توجه کرد. توصیه می‌کنیم که اگر در حال نوشتن تولید محتوای خبری به زبان فارسی هستید به هیچ عنوان از کلمات عربی و یا انگلیسی استفاده نکنید.

در نوشتن محتوای خبری، سعی کنید که آن را روان، شیوا و دلنشین بنویسید به طوری که تمام افراد یک جامعه قابلیت درک و فهم آن را داشته باشند و به گونه‌ای نباشد که در آن از کلمات و جمله‌هایی استفاده شده باشد که تنها قشر خاصی از جامعه توانایی درک آن را داشته باشند. چرا که در این صورت، بخش اعظمی از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

یک اصل مهم دیگر برای تهیه محتوای خبری، کوتاه‌نویسی آن می باشد. از این رو نویسنده باید تمام تلاش خود را کند تا از گزافه‌گویی بپرهیزد.

چارچوب کلی یک محتوای خبری چگونه می‌باشد؟

محتوای خبری، از چارچوب خاص و مشخصی برخوردار می‌باشد به طوری که نویسنده باید بتواند با استفاده از محتوای خام و اولیه‌ای که دارد به برخی از سوالات پاسخگو باشد. به طور مثال اولین سوالی که نویسنده محتوای خبری باید به آن پاسخ دهد، این است چه کسی باعث به وجود آمدن خبر شده است؟ این سوال باید در بخش‌های اولیه محتوا و قبل از هر سوال دیگری پاسخ داده شود.

در مرحله بعدی، لازم است تا نویسنده محتوای خبری به مکانی که خبر در آن رخ داده است، اشاره کند و آن را به طور کامل شرح دهد.

بخش بعدی محتوای خبری که از اهمیت زیادی برخوردار است، مربوط به زمان رخداد خبر می‌باشد. در این بخش مشخص خواهد شد که محتوای تولید شده از نظر زمانی کیفیت دارد یا خیر. در صورتی که یک محتوای خبری از کیفیت زمانی خوبی برخوردار نباشد و یا به عبارت دیگر به‌روز نباشد. نویسنده موظف است به گونه‌ای عمل کند تا بخش‌های دیگر محتوا به قدری جذاب و گیرا باشد تا کیفیت پایین بخش زمانی را پوشش دهد.

بعد از تهیه 3 چارچوب اولیه، نویسنده محتوای خبری وارد مرحله‌ای می‌شود که باید به توضیحات بیشتری درباره دلایل و چگونگی رخداد خبر بپردازد و در این بخش تنها باید حقایق را بیان کند و از هرگونه جهت‌گیری و جانبداری به طور جدی خودداری نماید. چرا که در غیر این صورت، محتوای خبری از اعتبار خوبی برخودار نخواهد بود و مخاطب آن را باور نخواهد داشت.

سفارش تولید محتوای خبری

امروزه سایت‌های زیادی به وجود آمده‌اند که اقدام به تولید انواع محتوا از جمله محتوای خبری می‌کنند. این شرکت‌ها از نویسندگانی برخوردار می‌باشند که در زمینه تولید انواع محتوا آموزش دیده‌اند و می‌توانند به شما در تولید محتوایی با کیفیت و بهینه کمک کنند.

از این رو اگر قصد دارید که تولید محتوای خبری برای سایت خود داشته باشید، به یکی از این شرکت‌ها مراجعه کرده تا بتوانید ریسک شکست خود را برای کسب رتبه بالا در موتور های جستجو را کاهش دهید.

خدمات قابل ارائه در سایت‌های تولید کننده محتوا

این سایت‌ها با توجه به نوع فعالیت سایتتان، به شما در انتخاب کلمات کلیدی بهتر و متداول‌تر کمک خواهند کرد و یا اینکه اگر مصمم باشید از کلمات کلیدی خاصی استفاده کنید، حتما در متن‌های تولید شده آنها را مد نظر قرار می‌دهند.

در این سایت‌ها، هر مرحله از تولید محتوای خبری توسط واحد‌های جداگانه‌ای انجام می‌شود. به طور مثال وظیفه تالیف و یا ترجمه محتوا بر عهده نویسندگان می‌باشد و بررسی محتوا از لحاظ رعایت اصول سئو توسط ویراستاران و کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.

567u8i9

منظور از رپورتاژ چیست؟

در بین محتواهایی که برای اهداف گوناگونی تهیه می‌شوند نوعی از محتوا وجود دارد که مخاطبان با خواندن آن احساس می‌کنند که در حال مطالعه یک گزارش بی‌طرف هستند. در صورتی که برای تهیه این نوع از محتواها تلاش‌های زیادی صورت گرفته است تا به طور نامحسوس به تبلیغ خدمات و یا محصولات مورد نظر، پرداخته شود. به چنین نوع محتواهایی اصطلاحا رپورتاژ آگهی گفته می‌شود. محتواهای خبری نیز نوعی رپورتاژ آگهی محسوب می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.