کد مطلب: ۲۰۵۱۷۷

تولید ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ تا پایان امسال

تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو 5 تا پایان امسال

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تکمیل آن تا پایان امسال، ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۸ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو ۵ به سبد سوخت کشور افزوده می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در مراسم راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: با راه‌اندازی این واحد، تا پایان امسال ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ به چرخه توزیع سوخت کشور افزوده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از شانا از بندرعباس؛ علیرضا صادق‌آبادی، امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در نشستی با حضور فریدون همتی، استاندار هرمزگان و شماری از مدیران پروژه احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، گفت: با راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و تکمیل آن تا پایان امسال، ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۸ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو ۵ به سبد سوخت کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال در همین ایام میانگین تولید روزانه بنزین ۶۰ میلیون لیتر بود، افزود: هم‌اکنون میانگین تولید روزانه کشور به حدود ۷۸ میلیون لیتر رسیده و فاصله تولید و مصرف بنزین به هم نزدیک شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با تکمیل فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان امسال، روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ به تولید کشور افزوده می‌شود.

صادق‌آبادی با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس پیشانی دیگر پالایشگاه‌های کشور است، گفت: ساخت پالایشگاهی با ظرفیت تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ در دنیا بی‌نظیر است.

وی با اظهار امیدواری به راه‌اندازی هرچه سریع‌تر فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، عنوان کرد: دستاوردهای زیست محیطی پروژه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس بسیار حائز اهمیت است و در عین حال افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

راه‌اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه بندرعباس

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه از راه‌اندازی واحد ایزومریزاسیون پالایشگاه بندرعباس تا پایان امسال خبر داد و افزود: این واحد بر کیفیت ۱۲ میلیون لیتر از تولید این پالایشگاه می‌افزاید و این مقدار با اکتان حدود ۹۲ تولید می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: با راه‌اندازی واحد تصفیه هیدروژنی این پالایشگاه در سال آینده، ۱۲ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو ۴ در این پالایشگاه تولید خواهد شد.

به گفته صادق‌آبادی، با احتساب تولید ۲ پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس، استان هرمزگان هم‌اکنون تولید ۴۰ درصد بنزین کشور را برعهده دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پایان از حمایت‌های کارکنان، مدیران و پیمانکاران پروژه احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس و حمایت‌های وزیر نفت در تامین مالی این پروژه قدردانی کرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.