کد مطلب: ۴۶۸۱۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهام عدالت ضامن وام ودیعه مسکن می‌شود / معرفی به بانک از فردا / اولین مسکن ملی کی افتتاح می‌شود؟

سهام عدالت ضامن وام ودیعه مسکن می‌شود / معرفی به بانک از فردا / اولین مسکن ملی کی افتتاح می‌شود؟

به گفته معاون وزارت راه، متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن می‌توانند سهام عدالت خود را به عنوان ضمانت در بانک بگذارند و برای دیگر متقاضیان نیز ضمانت‌های ساده‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت راه‌وشهرسازی به متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن این پیامک را ارسال کرده است: «جهت تکمیل ثبت نام وام ودیعه به سابت https://tem.murd.ir مراجعه نمایید»

در اطلاعیه اولیه وام ودیعه مسکن در پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت راه یکی از شروط دریافت این تسهیلات داشتن پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد نظر بود که طبق گفته معاون وزارت راه این شرط حذف شد، اما در پیامکی که برای متقاضیان ارسال شده است که اطلاعات خود را تکمیل کنند همچنان این شرط وجود دارد.

محمود محمودزاده، معاون وزارت راه در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: این شرط به اشتباه در سامانه درج شده است و برای متفاضیان سابقه سکونت پنج ساله مدنظر نیست.

وی با بیان این که در طرح وام ودیعه مسکن دو میلیون و 220 هزار نفر ثبت نام پیامکی کرده‌اند، افزود: ما در حال پالایش اطلاعات این افراد هستیم تا لیست نهایی مشخص شود و از فردا افراد تایید شده به سیستم بانکی معرفی می‌شوند تا کارهای بانکی انجام شود و زودتر این کمک ودیعه را بگیرند.

معاون وزارت راه در خصوص ضمانت‌نامه‌ای که برای دریافت این تسهیلات درنظر گرفته شده، عنوان کرد: بانک مرکزی سعی کرده که این تسهیلات با شرایط آسانی با متقاضیان پرداخت شود؛ برای حقوق‌بگیران نامه کسر از حقوق و دارندگان سهام عدالت با استفاده از سهامشان می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. برای کسانی هم که این دو را ندارد ساده‌ترین شرایط درنظر گرفته خواهد شد.

افتتاح مسکن ملی به کجا رسید؟

طبق گفته قبلی محمودزاده قرار بود اولین واحد‌های مسکن ملی ابتدا در فروردین ماه و سپس در تیر ماه امسال افتتاح شود، اما این کار هنوز انجام نشده است.

وزیر راه در هفته گذشته وعده داد که از این ماه پروژه‌های مسکن ملی در برخی استان‌ها که پیشرفت کامل داشته‌اند به مردم واگذار و کلید آنها تحویل متقاضیان خواهد شد و سایر افرادی که ثبت نام کرده‌اند هم زمین تحویل می گیرند تا در قالب پروژه‌های کوچک به طور گروهی ساخت‌وساز انجام دهند.

محمودزاده در این خصوص گفت: چون برای افتتاح این پروژه نیاز هست که رئیس‌جمهور حضور داشته باشند، منتظر یک زمانی هستیم که امکان حضور ایشان باشد، در این باره هماهنگی‌های لازم انجام شده و احتمالا بعد از دهه محرم این پروژه افتتاح شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • وحید

    سلام من رفتم بانک میگه چنین چیزی نداریم اصلا

  • ناشناس

    سلام خودم و خانومم و مادرم مبتلا ب کرونا شدیم مادرم ۳۰روز بستری بو د.خودمم از عید بیکار بیکار شدم .هزار و بدبختی و مستاجری. رفتم بانک ملی میگه برا۱۵تومن باید ی ضامن کارمند بیاری .چک برگشتی نداشته باشی معوقه نداشته باشی .سهام عدالت هم قبول نمی‌کنیم برا ضانت . الان چکار کنم تنها راه مرگه مررررررررررگ

  • ناشناس

    فقط موندم چرا امام زمان ظهور نمیکنه. یا امام زمان به فریاد دلهای مردم ایران برس. یا امام زمان مارا که سرکار گذاشتن بازی میدن

  • فاطمه

    چرا برخی از بانکها،سهام عدالت را به عنوان ضامن وام ودیعه مسکن قبول نمیکنند؟

  • ناشناس

    سلام من یه سوال از شمادارم مگه آقای وزیر نگفت وام ودیعه مسکن 15تومنی نیاز به ضامن نداردپس چرا به بانک ها ابلاغیه نداد ما رو سر کار گذاشته

  • ناشناس

    سلام براوام ودایعه حتما ضامن میخواد

  • ناشناس

    بخدا ما همه کارشو انجام دادیم ب بانک هم معرفی شدیم ولی کسر از حقوق میخوان ماهم کسی رو نداریم ک کسرازحقوق داشته باشه بخدا تواین نداری ۷۰۰تومن هزینه کردیم حالا چکار کنیم کسر حقوق نداریم یفکری بکنید واقعا ب این وام نیاز داریم

  • مهدی

    این چه مسخره بازیه
    چرا با سهام عدالت قبول نمیکنند.
    ای بابا

  • ناشناس

    سلام واقعامن متاسفام ازوقتی اعلام وام ودیعه کردن تاالانش همش تلاش کردم هزینه کردیم اخرش ب هیچی ختم شدبگین برین بمیرن بهترازاین کارهاست ک مردم علاف میکنن

  • ناشناس

    چرا سهام عدالت رو ب عنوان ضامن بانک مسکن قبول نمیکنه پس چرا اطلاعیه ی دروغین میدید مردم رو دلخوش میکنید اخرشم هیچ یک ماه دویدم بدش رسیدم بنبست اونم واسه وام ۲۰ میلیونی مسکن مهر پدرم در اومد اخرشم شد بی خودی دوندگی لطفا رسیدگی کنید ب داد مردم بدون ضامن برسید